Loading...

Κατηγορίες

Σάββατο 15 Φεβ 2014

 

Τη Δευτέρα 27-1-2014, τη Δευτέρα 3-2-2014 και τη Δευτέρα 10-2-2014 πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις του Δ. Σ. της ΕΛΜΕ με τους Δ/ντές των σχολείων της περιοχής μας. Η διαδικασία και προσπάθεια αυτή θα συνεχιστεί στα σχολεία.

Ο διάλογος που πραγματοποιήθηκε ήταν εκτενής και γόνιμος, καθώς αντηλλάγησαν απόψεις, επισημάνθηκαν και φωτίστηκαν πολλές πλευρές των θεμάτων σχετικά με την αυτοαξιολόγηση, την αξιολόγηση και τις επιπτώσεις τους στην εξέλιξη των εκπαιδευτικών και στη λειτουργία του σχολείου. Αρκετοί συνάδελφοι Δ/ντές εξέφρασαν τον προβληματισμό τους όσον αφορά την υλοποίηση της εγκυκλίου, που έχει σταλεί στα σχολεία.

Από την πλευρά του Δ. Σ. επισημαίνονται ιδιαίτερα τα εξής:

α) Το Δ.Σ και η επιτροπή αγώνα θα συνεχίσουν να παρεμβαίνουν στις ενημερωτικές συναντήσεις σχολικών συμβούλων – Διευθυντών, ακυρώνοντας στην πράξη τη διαδικασία. Έχουν ματαιωθεί έξι συναντήσεις.

β) Δεν πρέπει να υπάρξει βιασύνη στην εφαρμογή της εγκυκλίου του Υπουργείου, μιας και δίνεται η δυνατότητα να ασχοληθούν οι Σύλλογοι διδασκόντων με το θέμα αυτό μέχρι τον Μάιο.

γ) Η διαδικασία, κατά τη συζήτηση στους Συλλόγους διδασκόντων, πρέπει να είναι ανοιχτή και δημοκρατική, να μην πιεστεί κανένας συνάδελφος, αλλά να τονισθούν οι στόχοι, αλλά και οι παρενέργειες των παραπάνω νομοθετημάτων, όσο αφορά την αυτενέργεια και την παιδαγωγική ελευθερία του Συλλόγου διδασκόντων, την αριθμητικού τύπου συγκρισιμότητα των σχολείων, την προετοιμασία της εξωτερικής αξιολόγησης και κατά συνέπεια τη δημιουργία σχολείων δυο ταχυτήτων.

δ) Καλούμε τους διευθυντές και τους συλλόγους να αποφασίσουν στα πλαίσια των αποφάσεων της ΟΛΜΕ, της Συνόδου των Προέδρων και της ΕΛΜΕ, να απορρίψουν τη συγκεκριμένη ΑΕΕ και αυτό να εκφραστεί όπως θα κρίνει ο κάθε σύλλογος (π.χ ψήφισμα προς την σχολική και εκπαιδευτική κοινότητα, ΕΛΜΕ, κοινωνία, κ.λπ.).

ε) Η συγκεκριμένη ΑΕΕ δεν έχει σαν στόχο τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά τη σύνδεσή της και με την ατομική αξιολόγηση, αφού θα οδηγήσει σε βαθμολογικές και μισθολογικές στασιμότητες, δεδομένης της δημοσιονομικής πολιτικής και της ποσόστωσης από βαθμό σε βαθμό, αλλά και πιθανώς σε δεξαμενή υποψήφιων διαθεσίμων.

στ) Η λειτουργία όσων ομάδων εργασίας αποφασιστούν και μάλιστα μη αμειβόμενων κυρίως εκτός ωραρίου, θα επιδεινώσει, για άλλη μια φορά, μετά την αύξηση του ωραρίου τις εργασιακές μας σχέσεις, ενώ βρίσκεται έξω και από το γράμμα και το πνεύμα του ν.1566/85.

ζ) Οι Σύλλογοι διδασκόντων είναι αναντικατάστατα κύτταρα δημοκρατίας, βασικό στοιχείο της παιδαγωγικής διαδικασίας. Γι’ αυτό, η ενότητα των συλλόγων πρέπει να παραμείνει αρραγής και σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες. Και θα πρέπει να θεμελιώνεται στην ομόθυμη θέληση του κλάδου να μην κλείσουν σχολεία, να μην απολυθεί ούτε ένας συνάδελφος, να μη δεχτούμε τον μεταξύ μας ανταγωνισμό, να μην υλοποιηθεί ποτέ το σχολείο της αμάθειας και της «αγοράς». Είμαστε βέβαιοι πως δεν θα υπάρξει ούτε ένας συνάδελφος που θα απαξιώσει αυτά τα δίκαια αιτήματα για να προτάξει ένα κακώς εννοούμενο, διασπαστικό και ολέθριο, σ’ αυτές τις περιστάσεις, ατομικό συμφέρον.

η) Όταν συνεδριάσουν οι Σύλλογοι διδασκόντων:

1) Το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ, μετά και απόφαση της ανοικτής επιτροπής αγώνα την Τετάρτη 3-2-14, έστειλε ήδη στο ΔΣ της ΟΛΜΕ κάλεσμα, ώστε να επικαιροποιήσει το χρονοδιάγραμμα αντίστασης στους συλλόγους διδασκόντων.

2) Αποφάσισε να συνεργαστεί με το ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ για κοινή εκδήλωση στην Πάτρα σύντομα, με θέμα την ΑΕΕ και αξιολόγηση.

3) Να καλέσει, όταν κρίνει απαραίτητο, για κοινές και συλλογικές μορφές αντίστασης την ανοικτή επιτροπή αγώνα.

4) Σε περίπτωση που συνεδριάσει Σύλλογος διδασκόντων για την ΑΕΕ το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ προτείνει κατά σειρά προτεραιότητας στο πρακτικό να ψηφιστούν εναλλακτικά: i) Το σχέδιο πρακτικού που έχει προτείνει το ΔΣ της ΟΛΜΕ, ii) Άλλο παρόμοιο σχέδιο, iii) Με κάθε πρόσφορο τρόπο να μη γίνουν ομάδες εργασίας για την ΑΕΕ.

 

Για το Δ. Σ.

Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας

 

 

Ψαρράς Σπύρος Μπούρδαλας Παναγιώτης

 

 

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου