Loading...

Κατηγορίες

Τρίτη 23 Μάι 2017
Επιστολή διαμαρτυρίας της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων Λευκάδας για την αναγκαστική προσέλευση στο σχολείο των μαθητών που αδυνατούν να συμμετάσχουν σε εκδρομές
Κλίκ για μεγέθυνση
Λευκάδα 17-5-17

Αριθμ. Πρωτ.18

ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ Προς

ΔΗΜΟΥ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

 

1.ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

2.ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ (ΑΣΓΜΕ)

3.ΟΛΜΕ

4.ΕΛΜΕ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

5. Δ/ΝΣΗ Β/ΘΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

Κοιν: 1.ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

2.ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

3.ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΝΟΜΟΥ ΛΕΥΚΑΔΟΣ

4.ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

5.ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

6.ΔΗΜΑΡΧΟ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

7.ΜΜΕ

Θέμα: Διαμαρτυρία – Αίτημα

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων τους Δήμου Λευκάδος Διαμαρτύρεται εντόνως για την απαράδεκτη απόφαση του Υπουργείου αριθμός 33120/ΓΔ4, (ΦΕΚ 681/06/03/2017) κεφ. Α΄ άρθρο 2, σύμφωνα με την οποία: «Μαθητές /μαθήτριες οι οποίοι δεν συμμετέχουν στην εκδρομή παραμένουν στο σχολείο και συμμετέχουν σε σχολικές δραστηριότητες σύμφωνα µε απόφαση του συλλόγου διδασκόντων».

Ως γνωστόν για τις εκδρομές οικονομικά συμβάλλουν εξ ολοκλήρου οι μαθητές και όχι το σχολείο, που σημαίνει ότι οι λόγοι που κάποιοι δεν συμμετέχουν είναι περισσότερο οικονομικοί, και στη συνέχεια λόγοι υγείας, αδυναμία μεταφοράς κ.α.

Καλείται λοιπόν το σχολείο να επιβάλει «τιμωρία στους μαθητές» που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα ή κάποια ιδιαίτερα προβλήματα, να συμμετέχουν στις προγραμματισμένες εκδρομές, με το να παραμένουν στο σχολείο και να παίρνουν μέρος σε δραστηριότητες που έχει αποφασίσει ο σύλλογος διδασκόντων. Σε περίπτωση δε που οι μαθητές αυτοί δεν προσέρχονται στο σχολείο θα «τιμωρούνται με απουσίες».

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθητές που δεν συμμετέχουν στις πολυήμερες εκδρομές (διήμερη, πενταήμερη της Γ΄Λυκείου κλ.π.) οι μαθητές κάνουν μάθημα. Ακόμη και ένας μαθητής ενός τμήματος να έχει παραμείνει, ενσωματώνεται με τους άλλους και παρακολουθεί μάθημα ειδάλλως παίρνει απουσίες που μπορούν να φθάσουν μέχρι και τον αριθμό 45 (π.χ. Μουσικό Σχολείο 5ημέρες Χ 9 ώρες).

Τα ερωτήματα που γεννώνται σ’αυτήν πρόχειρη και επιπόλαιη απόφαση πολλά:

1) Πως θα απασχοληθούν οι μαθητές που δεν συμμετέχουν στις εκδρομές είτε μονοήμερες είτε πολυήμερες, αφού η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών συνοδεύουν τους υπόλοιπους;

2)Ποιο μάθημα θα διδαχτούν, καθόσον δεν βρίσκονται όλοι στο ίδιο κεφάλαιο – ενότητα και από διαφορετικό καθηγητή;

3) Πως θα προχωρήσει ο εκπαιδευτικός την ύλη του σχολικού βιβλίου, αφού οι υπόλοιποι μαθητές λείπουν;

4)Πόσοι εναπομείναντες εκπαιδευτικοί θα εκπονήσουν προγράμματα εκτός ωραρίου τους, αφού αρκετοί είναι αυτοί που διδάσκουν σε περισσότερα από ένα σχολεία, εντός και εκτός πόλης;

5)Πόσο δίκαιο και αξιοκρατικό είναι οι μαθητές από χωριά που διανύουν καθημερινά μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις, να ξυπνούν από τα χαράματα για και επιστρέφουν αργά το μεσημέρι, προκειμένου να πάρουν μέρος σε τρίωρες περίπου «δραστηριότητες» στο χώρο του σχολείου, (αλλιώς θα παίρνουν απουσίες), ενώ οι συμμαθητές τους ψυχαγωγούνται;

6)Εφόσον για το αν θα πραγματοποιηθεί ή όχι η εκδρομή είναι καθαρά θέμα επιλογής των μαθητών με απαραίτητη προϋπόθεση συμμετοχής το 70% της τάξης, γιατί στο υπόλοιπο 30% καταργείται το δικαίωμα επιλογής;

Το Υπουργείο Παιδείας εάν θέλει να «απασχολήσει» τους μαθητές που δεν συμμετέχουν στις εκδρομές, θα έπρεπε να το αφήσει στην επιλογή τους και όχι να το επιβάλει με την «απειλή» των απουσιών. Θα έπρεπε να είναι στην επιλογή του γονέα και του μαθητή εάν θα αποφασίσει να έρθει στο σχολείο να πάρει μέρος σε δραστηριότητα και να γνωρίζει από πριν ποια θα είναι η δραστηριότητα αυτή.

Στην περίπτωση δε, που επιλέγει να μην πάει σχολείο να μη μπαίνουν απουσίες.

Είναι απορίας άξιο με ποιο σκεπτικό το Υπουργείο προέβηκε σε αυτή την άνιση και αντιπαιδαγωγική «καινοτομία», που μειώνει, κατηγοριοποιεί και στοχοποιεί τους οικονομικά και κοινωνικά αδύναμους μαθητές και τους μαθητές που για κάποιο «ιδιαίτερο λόγο» αδυνατούν να συμμετέχουν, καταρρακώνοντάς τους ψυχολογικά και ενισχύοντας την ανισότητα, τον ανταγωνισμό, το φθόνο, τη διάσπαση και τη διαμάχη μεταξύ τους.

Αν υπήρχε μία πιθανότητα να εφαρμοσθεί κάτι τέτοιο, θα ήταν μονάχα στην περίπτωση που η εκδρομή οικονομικά θα καλύπτονταν εξ ολοκλήρου από το σχολείο και δεν θα συνέβαλλαν καθόλου οι μαθητές.

Για τους λόγους αυτούς

Αιτούμαστε

Με αίτησή σας να ζητήσετε από το Υπουργείο Παιδείας να γίνει άρση ή τροποποίηση της υπ’αριθμ. 33120/Γ∆4 απόφασης (ΦΕΚ) 681/06/03/2017 Άρθρο 2, προκειμένου να μην «επιβάλλεται» η προσέλευση των μαθητών στο σχολείο κατά τη διάρκεια των εκδρομών εκτός και εάν είναι επιλογή τους. Σ’αυτούς δε, που θα επιλέξουν να μην προσέλθουν να μην μπαίνουν απουσίες.

Παρακαλούμε όπως μας ενημερώσετε εγγράφως για τις αποφάσεις – ενέργειές σας.

Με εκτίμηση

C:\Users\Lenovo\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\viber image.jpeg Το Δ.Σ.


 
© Copyright 2011 - 2018 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου