Loading...

Κατηγορίες

Κυριακή 30 Αύγ 2020
Επιστροφή στις τάξεις χωρίς σοβαρό σχεδιασμό
Κλίκ για μεγέθυνση
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 30.08.2020, 12:00

 

 
 
Από τους απείθαρχους παππούδες περάσαμε στους απείθαρχους νέους και μέχρι τον Σεπτέμβριο, μπορεί να φτάσουμε σε απείθαρχα 6χρονα που... παίζουν στο διάλειμμα παρέα Ενα πρόβλημα με την πειθαρχία το έχει αυτή η κυβέρνηση!

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μετά το αποτυχημένο άνοιγμα του τουρισμού επιχειρεί τώρα να πείσει το κοινό ότι έχει σοβαρό σχέδιο για την εκκίνηση της σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς. Ενα σχέδιο που, απ' ό,τι φαίνεται, κάθε άλλο παρά προσεκτικά μελετημένο είναι, παρά τον υπεραρκετό χρόνο που είχε στη διάθεσή της.

Εκπαιδευτικοί, γονείς, επιστήμονες αλλά και τα ίδια τα παιδιά εκφράζουν έντονη ανησυχία για το αν μπορεί να διασφαλιστεί η υγεία όλων, από τη στιγμή που το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε ότι τα σχολεία θα λειτουργήσουν με τάξεις σε πλήρη σύνθεση και σε καθημερινή βάση.

Τα ερωτήματα που διατυπώθηκαν είναι απολύτως εύλογα: Πώς γίνεται τον περασμένο Μάιο με λίγες δεκάδες κρούσματα ή ακόμη και με μονοψήφιο αριθμό κρουσμάτων την ημέρα, η κυβέρνηση να ανοίγει τα σχολεία με μέγιστο αριθμό μαθητών εντός τάξης τα 15 άτομα και σήμερα να ετοιμάζεται να τα ανοίξει με 20 και 30 παιδιά; Πώς γίνεται επίσης σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος 20 τετραγωνικών να ισχύει ο περιορισμός των τριών ατόμων και σε μια τάξη των ίδιων λίγων τετραγωνικών να στοιβάζονται 20 και 25 παιδιά;

Επιτελική σύγχυση

Τα αλλοπρόσαλλα αυτά μέτρα αποδεικνύουν την παντελή έλλειψη σοβαρού κυβερνητικού σχεδιασμού. Η σύγχυση στο κυβερνητικό επιτελείο έγινε ολοφάνερη με τη δωρεάν χορήγηση μάσκας στους μαθητές. Η υπουργός και η γενική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας απέκλειαν το ενδεχόμενο να μοιραστούν μάσκες, κάνοντας λόγο για «προσωπικό εργαλείο» και προτάσσοντας την «ατομική ευθύνη», με τον υπουργό Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο να τις διαψεύδει, ανακοινώνοντας ειδική έκτακτη επιχορήγηση του υπουργείου Εσωτερικών ύψους 5,2 εκατομμυρίων ευρώ προς όλους τους δήμους για τη δωρεάν χορήγηση μασκών στους μαθητές.

Τελικά η ελάχιστη αυτή υποχρέωση της πολιτείας μεταφράστηκε σε δύο πάνινες επαναχρησιμοποιούμενες μάσκες. Σύννεφα καλύπτουν βέβαια τη διαδικασία προμήθειας αυτών των μασκών, η οποία παραμένει άγνωστη παρ' ότι είμαστε μια ανάσα πριν από το άνοιγμα των σχολείων.

Ακολούθησαν οι ανακοινώσεις του πλαισίου έναρξης των σχολείων, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την καθολική χρήση μάσκας από εκπαιδευτικούς και παιδιά στους εσωτερικούς χώρους, προβλέποντας μάλιστα και ποινές για όσους δεν συμμορφώνονται, ξεχωριστά διαλείμματα για το κάθε τμήμα και διανομή παγουριού στους μαθητές Δημοτικού.

Συνωστισμός

Ωστόσο, μία παράμετρος είναι αυτή που συγκέντρωσε τις περισσότερες αντιδράσεις, με την πρώτη κινητοποίηση να έχει ήδη λάβει χώρα πριν καλά καλά χτυπήσει το πρώτο κουδούνι. Βασικό και αυτονόητο αίτημα, η συγκρότηση μικρότερων τμημάτων για την αποφυγή του συνωστισμού. Σε αυτό, η υπουργός απάντησε παραπλανητικά, λέγοντας ότι ο μέσος όρος ανά τάξη ολόκληρης της επικράτειας είναι 17 μαθητές. Ομως ο αριθμητικός μέσος όρος λίγη σημασία έχει καθώς στα σχολεία της χώρας συναντώνται ακραίες τιμές (όρος που χρησιμοποιείται στη στατιστική) με σχολεία σε ακριτικά χωριά και νησιά που έχουν ελάχιστους μαθητές και σχολεία στα μεγάλα αστικά κέντρα όπου φοιτούν εκατοντάδες παιδιά.

Τα στοιχεία άλλωστε δείχνουν ότι σχεδόν ένα εκατομμύριο μαθητές στις δύο πρώτες βαθμίδες εκπαίδευσης φοιτούν σε τάξεις με περισσότερα από 17 άτομα. Είναι ένα πράγμα να υποτάσσεις τα μαθηματικά στις επικοινωνιακές σου ανάγκες, αλλά είναι άλλο να χλευάζεις την πραγματικότητα που βιώνουν χρόνια τώρα εκατομμύρια μαθητές και υπηρετούντες εκπαιδευτικοί. Στη μία περίπτωση απλά ρίχνεις άδεια για να πιάσεις γεμάτα, με την ελπίδα ότι θα σιγήσεις τις φωνές που έχουν υψωθεί εναντίον σου, ενώ στην άλλη παίζεις επικίνδυνα παιχνίδια με την υγεία και τις ζωές ανθρώπων.

Την επικινδυνότητα της κατάστασης αναγνωρίζουν και οι ειδικοί, όπως ο καθηγητής Πολιτικής της Υγείας στο LSE, Ηλίας Μόσιαλος, που υποστηρίζει ότι δεν αρκεί η χρήση μάσκας όταν παρατηρείται τόσο μεγάλος συνωστισμός ατόμων, προτείνοντας και αυτός με τη σειρά του τον σχηματισμό μικρότερων τμημάτων στα σχολεία και την πρόσληψη του αναγκαίου διδακτικού προσωπικού.

Επειτα από σχεδόν ένα τρίμηνο καραντίνας που σακάτεψε τον κόσμο της εργασίας και δοκίμασε την οικονομία, αποφασίστηκε η επανεκκίνησή της με το άνοιγμα του τουρισμού. Κι ενώ, τον Ιούνιο, το καλοκαίρι ξεκινούσε ως state of mind, με διεθνείς καμπάνιες για το πόσο ασφαλή προορισμό αποτελούν τα ελληνικά νησιά, φτάνουμε σήμερα να ψάχνουμε το success story το οποίο διαψεύδουν τα οικονομικά μεγέθη και να μετράμε εκατοντάδες κρούσματα ημερησίως και τους επιστήμονες να μην αποκλείουν το ενδεχόμενο να φτάσουν ή και να ξεπεράσουν σύντομα τα 500 στον αριθμό.

Νέα μέτρα

Και να που η κυβέρνηση αποφασίζει την εκ νέου εφαρμογή περιοριστικών μέτρων. Να σου και το δίδυμο της καραντινο-ενημέρωσης ξανά στις οθόνες μας! Αυτή λοιπόν τη δεδομένη στιγμή, η κυβέρνηση της Ν.Δ. αποφασίζει να ανοίξει τα σχολεία με τρόπο άτσαλο.

Εχει γίνει πλέον σαφές ότι η διαχείριση της πανδημίας γίνεται με γνώμονα το φαίνεσθαι και όχι το είναι. Κάπως έτσι πέρασαν, στην προηγούμενη φάση, από το κάδρο της ενοχής οι παππούδες που στήνονταν έξω από την τράπεζα για να πάρουν τη σύνταξη ή οι «γλεντζέδες» νέοι των πλατειών. Στα πρώτα κρούσματα εντός σχολείων, το μόνο που μας μένει να δούμε είναι τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας, με το γνωστό του ύφος, να ρίχνει το φταίξιμο στα απείθαρχα 6χρονα που έπαιζαν στο διάλειμμα παρέα!

Ανυπομονούν να γυρίσουν στο σχολειό, αλλά φοβούνται τον κορονοϊό...

  • ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ, 8

Θα πάω Δ' Δημοτικού και χαίρομαι, ανυπομονώ να γυρίσω στο σχολείο. Εχω καιρό να δω τους φίλους μου. Στην καραντίνα δεν έκανα πολλά πράγματα μέσα στη μέρα, μιλούσα μόνο στο τηλέφωνο με τις φίλες μου, αλλά ένιωθα χάλια που δεν βρισκόμασταν από κοντά. Οταν γυρίσαμε είχαν αλλάξει τα πράγματα, πηγαίναμε μισοί μισοί και δεν μου άρεσε, δεν είχα όλους μου τους συμμαθητές και μου έλειπαν.

Θα πρέπει να φοράμε και μάσκες, θα είναι χάλια γιατί σκάμε με τη μάσκα, αλλά είναι και σωστό γιατί πρέπει να προστατευτούμε από τον κορονοϊό. Εγώ όμως δεν θα φοράω τις πάνινες μάσκες που θα μας δώσουν, θα μου δίνει η μαμά μου κάποιες άλλες, καλύτερες, που είναι πιο ασφαλείς. Μένω στο σπίτι και με τη γιαγιά και τον παππού μου και φοβάμαι λίγο, γι’ αυτό θα προσέχω πολύ μην τους κολλήσω και θα προσπαθώ να μην πηγαίνω κοντά τους.

  • ΜΑΙΡΗ, 12

Τώρα θα πάω Β' Γυμνασίου. Μου αρέσει πολύ το σχολείο, αν και δεν είναι τέλειο, και περιμένω πώς και πώς να ξεκινήσει. Νομίζω πως πρέπει να ανοίξουμε λίγο αργότερα, όμως, για να έρθουν όλοι από τις διακοπές και να δουν αν έχει νοσήσει κάποιος. Εχω δυο καλές φίλες εκεί και το διάστημα που ήμουν καραντίνα μού έλειπαν πολύ... Μου έχουν λείψει και οι συμμαθητές μου, αλλά πιστεύω πως φέτος θα είναι πολύ διαφορετική η αίσθηση. Πέρυσι ήμασταν 20 παιδιά στην τάξη και όταν γυρίσαμε μετά την καραντίνα που κάναμε μάθημα εκ περιτροπής ήταν κάπως περίεργο γιατί μου έλειπε η αίσθηση της μεγάλης τάξης που είχα συνηθίσει. Φέτος δεν ξέρω τι θα γίνει και αν θα καταφέρουμε να τηρούμε τις αποστάσεις!

Εχω ακούσει ότι τώρα που θα ξανανοίξουν τα σχολεία πρέπει να τηρούμε τις αποστάσεις και να φοράμε μάσκες κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Δεν έχω πρόβλημα με τις μάσκες, αλλά δεν ξέρω αν θα είναι εφικτό γιατί από ένα σημείο και μετά γίνεται λίγο ενοχλητικό. Αλλά είναι αναγκαίο, οπότε θα το κάνουμε. Πιστεύω πως μπορούν να τηρηθούν οι αποστάσεις στα διαλείμματα, αν και νιώθω πως θα θέλω πολύ να αγκαλιάσω τις φίλες μου το πρώτο διάστημα και θα στεναχωριέμαι που δεν θα γίνεται. Αν και δεν πιστεύω πως θα έρχονται όλα τα παιδιά στο σχολείο, ειδικά το πρώτο διάστημα μετά τις διακοπές. Δυσκολεύομαι να φανταστώ πώς θα είναι όταν θα είμαστε λιγότερα παιδιά στο προαύλιο, αλλά δεν θα με πειράζει τόσο, θα έχουμε περισσότερο χώρο για να παίζουμε!

  • ΝΕΦΕΛΗ, 15

Είμαι Α' Λυκείου. Είμαι λίγο χαρούμενη, είμαι και λίγο μπερδεμένη. Δεν ξέρω αν θα τηρηθούν όλα τα μέτρα που έχουν βάλει, αλλά χαίρομαι γιατί τόσο καιρό ήμουν στο σπίτι και δεν μπορούσα να δω τους φίλους μου και είμαι χαρούμενη που θα τους ξαναδώ. Την Γ' Γυμνασίου δεν την περίμενα έτσι, μου ήρθε λίγο απότομη η πανδημία. Ηταν πολύ περίεργα, είχα ξεχάσει την αίσθηση της τάξης και δυσκολεύτηκα να προσαρμοστώ και ήμασταν λιγότερα παιδιά και έπρεπε να αποφεύγουμε τις αγκαλιές, να μην είμαστε κοντά και όλο αυτό μου άφησε μια πικρή αίσθηση.

Στην αρχή, πιστεύω πως θα τηρούμε τα μέτρα και θα το συνηθίσουμε σιγά σιγά. Ομως δεν είναι λογικό να φοράμε όλη την ώρα μάσκες, ας πούμε. Είναι κουραστικό, και το μάθημα δεν θα μπορεί να γίνεται τόσο καλά και σίγουρα θα μείνουμε πίσω στην ύλη.

Ετσι κι αλλιώς, όλοι μας έχουμε επαφές και έξω από το σχολείο και πιστεύω πως θα είναι εύκολο να μεταδοθεί ο ιός μέσα στην τάξη, όσο κι αν τηρούμε αποστάσεις, ενώ οι δύο μάσκες σε καμία περίπτωση δεν φτάνουν, πρέπει να δοθούν πιο πολλές από την πολιτεία. Ακουσα και για τις ποινές στα παιδιά που δεν θα τηρούν τα μέτρα, αλλά δεν συμφωνώ, είναι υπερβολικό. Σίγουρα πρέπει οι καθηγητές να καθοδηγούν τα παιδιά και να τους κάνουν τις συστάσεις που πρέπει, αλλά οι τιμωρίες δεν έχουν νόημα.

  • ΓΙΩΡΓΟΣ, 18

Είμαι λίγο χαμένος φέτος. Μέσα από την εκπαίδευση μπορείς να μάθεις τους τρόπους ώστε να λειτουργείς και ευρύτερα στον κόσμο υπό αυτές τις συνθήκες, από την άλλη, όμως, σαν μαθητή με βολεύει να ανοίξουν αργότερα τα σχολεία, να ηρεμήσουν κάπως τα πράγματα και να διαβάσω ήρεμα, αφού δίνω πανελλήνιες φέτος. Οταν κάναμε εκ περιτροπής μαθήματα μετά την καραντίνα, ξέραμε ότι ήμασταν πιο ασφαλείς, είχαμε τάξεις με λιγότερα παιδιά και γινόταν και καλύτερα το μάθημα, χωρίς άγχος. Είναι απόλυτο λάθος να ανοίξουν οι τάξεις με τόσα παιδιά μέσα.

Θα έπρεπε, έστω και με αφορμή τον κορονοϊό, να λειτουργούν τάξεις με λιγότερα παιδιά· τώρα θα είμαστε στοιβαγμένα τόσα άτομα. Οι μάσκες, δε, θα έπρεπε να διατίθενται δωρεάν κάθε μέρα και να είναι μιας χρήσης, όχι πάνινες, ειδικά πλέον που έχουν ανεβάσει τις τιμές. Το ενδεχόμενο να υποστούμε ποινές σε περίπτωση που δεν τηρούμε τα μέτρα είναι προβληματικό από μόνο του.

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού δεν είναι να τιμωρεί το παιδί για να σωφρονιστεί, αλλά, δυστυχώς, πολύ συχνά έτσι λειτουργεί το εκπαιδευτικό σύστημα. Το σχολείο πρέπει να εμφυσήσει μια κουλτούρα ευαισθητοποίησης, να τονίσει την ανάγκη προστασίας των ευπαθών κοινωνικών ομάδων που όλοι έχουμε στον περίγυρό μας, αλλά από την άλλη με τρομάζει ο τρόπος που θα το διαχειριστεί.

πηγη:https://www.efsyn.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου