Loading...

Κατηγορίες

Τετάρτη 12 Ιούν 2019
Σημασία και προοπτικές του Νέου Επαγγελματικού Λυκείου-2ου ΕΠΑΛ Αιγίου
Κλίκ για μεγέθυνση
Σημασία και προοπτικές του Νέου Επαγγελματικού Λυκείου-2ου ΕΠΑΛ ΑιγίουΣημασία και προοπτικές του Νέου Επαγγελματικού Λυκείου-2ου ΕΠΑΛ ΑιγίουΣημασία και προοπτικές του Νέου Επαγγελματικού Λυκείου-2ου ΕΠΑΛ Αιγίου

ΣΗΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΠΑ.Λ.


Η Δευτεροβάθμια Τεχνική Εκπαίδευση αναβαθμίζεται και ενισχύεται ο ρόλος της σε εκπαιδευτικό και κοινωνικό επίπεδο, εξασφαλίζοντας υψηλού επιπέδου κατάρτιση των αποφοίτων της και περισσότερες προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης στην αγορά εργασίας.
Οι απόφοιτοι διεκδικούν θέσεις εργασίας έχοντας στην κατοχή τους Απολυτήριο ισότιμο με εκείνο που λαμβάνουν οι απόφοιτοι Γενικών Λυκείων καθώς και Πτυχίο Ειδικότητας επιπέδου 4, το οποίο με την δυνατότητα συμμετοχής στο πρόγραμμα Μεταλυκειακού Έτους (Μαθητείας) αναβαθμίζεται σε επίπεδο 5, ύστερα από διάρκεια φοίτησης 9 μηνών.
Επιπλέον η φοίτηση σε όλα τα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. της χώρας (όπου φοιτούν νέοι με πρωινή εργασία ή και άνεργοι) είναι τριετής από τέσσερα χρόνια που ίσχυε πριν, όπως ακριβώς και στα Ημερήσια ΕΠΑ.Λ. Αυτό διευκολύνει τους μαθητές στην γρηγορότερη αποπεράτωση των σπουδών τους και επίσης αποτελεί κίνητρο για οποιονδήποτε κάτοχο Απολυτηρίου ή τίτλου ομότιμου με αυτό, να εγγραφεί στην Β΄ Τάξη και να αποκτήσει Πτυχίο Ειδικότητας με διάρκεια φοίτησης 2 έτη.
Πολύ σημαντικό είναι και το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.-Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ.» το οποίο από το 2018-19 γενικεύτηκε σε όλα τα ΕΠΑ.Λ. της χώρας. Το πρόγραμμα αφορά μαθητές της Α΄ Τάξης των ΕΠΑ.Λ. και επιδιώκει να στηρίξει τους μαθητές κατά την μετάβασή τους στην επαγγελματική εκπαίδευση.
Οι βασικές δράσεις του προγράμματος είναι:
Η εφαρμογή Εναλλακτικής Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα μαθήματα των Νέων Ελληνικών και των Μαθηματικών. Υλοποιείται με την ταυτόχρονη παρουσία δύο εκπαιδευτικών στην τάξη και στοχεύει στη βελτίωση του γλωσσικού και αριθμητικού γραμματισμού των μαθητών.
Η στελέχωση των ΕΠΑ.Λ. με Ψυχολόγους, οι οποίοι θα στηρίξουν ψυχοκοινωνικά τους μαθητές και θα οργανώσουν τη δικτύωση των σχολείων με υποστηρικτικές δομές ψυχοκοινωνικής υγείας της περιοχής.
Η υλοποίηση Σχεδίων Δράσης (projects) τα οποία είναι χρηματοδοτούμενα με στόχο την ενίσχυση της καινοτομίας και της δημιουργικότητας που θα υλοποιεί το σχολείο πάνω σε συγκεκριμένους θεματικούς άξονες (πχ. πολιτισμό, επιστήμες, τεχνολογία, επιχειρηματικότητα κ.α.) και θα παρουσιάζονται στο τέλος της χρονιάς με εκδηλώσεις ανοιχτές σε όλη την κοινωνία.
Ο εξοπλισμός των ΕΠΑ.Λ. με υποδομές τηλεδιασκέψεων - τηλε-εκπαίδευσης, ώστε να έχουν τη δυνατότητα της δικτύωσης μεταξύ τους, της καλύτερης επικοινωνίας και της ανταλλαγής καλών πρακτικών.
Η ενεργοποίηση και η προώθηση του θεσμού του Συμβούλου Καθηγητή και του Συμβούλιου Τάξης, με στόχο τη δημιουργία γέφυρας επικοινωνίας μεταξύ μαθητών και συλλόγου διδασκόντων, την αντιμετώπιση συγκρούσεων, τη βελτίωση του κλίματος στη σχολική κοινότητα, τον εντοπισμό των προβλημάτων που αναστέλλουν τη μαθησιακή πρόοδο και την αυτό-βελτίωση του ίδιου του εκπαιδευτικού.
Είναι σημαντικό επίσης ότι και μέσα από  αυτές τις δράσεις του προγράμματος, ενθαρρύνονται πρωτοβουλίες για «άνοιγμα» της σχολικής μονάδας στην τοπική κοινωνία μέσα από ενημερωτικές εκδηλώσεις και δημιουργικές συνεργασίες.
Αξιολόγηση μαθητών ΕΠΑΛ
Όσον αφορά την αξιολόγηση των μαθητών των Επαγγελματικών Λυκείων περιλαμβάνεται:
ο χαρακτηρισμός των διδασκόμενων μαθημάτων,
ο καθορισμός των «γραπτώς εξεταζόμενων» και «μη εξεταζόμενων» μαθημάτων κατά τις προαγωγικές, απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις.
ο τρόπος εξέτασης των μαθημάτων κατά τις Ενδιάμεσες Προφορικές, Πρακτικές και Γραπτές εξετάσεις,
ο τρόπος αξιολόγησης και εξέτασης των μαθημάτων κατά τη διάρκεια των τετραμήνων και κατά τις προαγωγικές, απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις,
ο τρόπος αξιολόγησης του εργαστηριακού μαθήματος ειδικότητας του «Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας».
Η μείωση των εξετάσεων και στις 3 τάξεις του Λυκείου είναι της τάξης του 56% έως 66%:
ΓΡΑΠΤΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΤΕΛΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Τάξη Πριν Μετά Ποσοστό
Α 14 6 57%
Β 14-22 6 57%-73%
Γ 13-18 6 54%-67%
Σύνολο 41-54 18 56%-66%
Σημαντικές αλλαγές για τα ΕΠΑΛ
Στον πρόσφατα ψηφισμένο νόμο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων (Ν.4610/2019) περιλαμβάνονται μια σειρά από αλλαγές που αφορούν στα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας:
ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΩΝ ΕΠΑΛ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 
Λαμβάνοντας υπόψη το νέο ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας, το ποσοστό των θέσεων σε Σχολές και Τμήματα συναφή ή αντίστοιχα με τους τομείς των ΕΠΑΛ, αυξάνεται και διαμορφώνεται ως εξής (Άρθρο 214): 


ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΜΗΜΑΤΑ
5% Τμήματα & Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Πολυτεχνείων & Πολυτεχνικών Σχολών, Τμήματα Ιατρικής, Οδοντιατρικής, Κτηνιατρικής, Φαρμακευτικής, Φυσικής, Βιολογίας & Γεωλογίας
10% Σχολές, Τμήματα & Εισαγωγικές Κατευθύνσεις των Πανεπιστημίων
20% ΑΣΠΑΙΤΕ & ΑΣΤΕ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ, ΣΧΟΛΕΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ
Επιπρόσθετα, διατηρείται η δυνατότητα εισαγωγής στις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, τη Σχολή Αστυφυλάκων, τη Σχολή Πυροσβεστών, τη Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων και τις Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΗ ΠΟΣΟΣΤΩΣΗ
Οι απόφοιτοι των εσπερινών ΕΠΑΛ εισάγονται σε επιπλέον θέσεις σε ποσοστό 1% επί του συνολικού αριθμού εισακτέων που θέτουν υποψηφιότητα, διευρύνοντας για πρώτη φορά τη δυνατότητα πρόσβασης σε Πανεπιστημιακές Σχολές και Τμήματα συναφή ή αντίστοιχα με τους τομείς των ΕΠΑΛ. Παραμένει η δυνατότητα πρόσβασης στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στην ΑΣΤΕ. Διατηρείται το δικαίωμα επιλογής συμμετοχής τους στις εξετάσεις των ημερήσιων ΕΠΑΛ.
ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΔΙΕΤΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Γνωστοποιείται πως από το σχολικό έτος 2019-2020 ξεκινά η λειτουργία των Διετών Προγραμμάτων Σπουδών από τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης των ΑΕΙ, στα οποία οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ θα έχουν ελεύθερη και δωρεάν πρόσβαση.
Υπενθυμίζεται στο κοινό και στους μαθητές/τριες ότι συνεχίζονται οι εγγραφές-ανανεώσεις εγγραφών στο 2ο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Αιγίου έως και την Δευτέρα 17/06 και για λόγους ανωτέρας βίας το διάστημα από 25/06 (ώρα 09:00) έως 28/06 (ώρα 15:00). Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στη διεύθυνση του 2ο ΕΠΑ.Λ Αιγίου (Ξηρολιθίων-Συν. Νικ. Πλαστήρα) και στο τηλ. 2691025552.

 Επισυνάπτεται επίσης ολόκληρο το κείμενο που αφορά τα διετή προγράμματα φοίτησης σε μορφή pdf καθώς και το ίδιο έγγραφο προς διευκόλυνση σε μορφή φωτογραφιών jpg.

 

Γεώργιος Φάκος

Διπλωματούχος Μηχανολόγος Μηχανικός, εκπαιδευτικός ΠΕ82-Μηχανολόγος

Για το 2ο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Αιγίου  

 

 
© Copyright 2011 - 2019 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου