Loading...

Κατηγορίες

Κυριακή 17 Οκτ 2021
Εκαναν φτερά 600 χιλ. ευρώ της λίστας Πέτσα
Κλίκ για μεγέθυνση






EUROKINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ



 
17.10.2021, 09:40

 

 
Το 99% του πακτωλού της ένοχης λίστας κατευθύνθηκε στα ταμεία φιλοκυβερνητικών ΜΜΕ, ενώ τα αντιπολιτευόμενα ενισχύθηκαν με μόλις 1% • Για πρώτη φορά στα χρονικά το κράτος επιχορήγησε (400 χιλ. ευρώ) την κρατική ΕΡΤ για μηνύματα που σύμφωνα με τη νομοθεσία πρέπει να μεταδίδονται δωρεάν.

Ενα θα σας πω ευθύς εξαρχής και αυτό θα τα εξηγούσε όλα για τη λίστα Πέτσα, δίχως να χρειάζεται να προσθέσουμε το παραμικρό: από τα 20 εκατομμύρια ευρώ της λίστας μόλις το 1% πήγε σε ΜΜΕ που αντιπολιτεύονται την κυβέρνηση! Το 99% κατευθύνθηκε σε λιγότερο ή περισσότερο φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ.

Γι’ αυτό, αλήθεια, έχει μία στοιχειώδη απάντηση ο κ. Στέλιος Πέτσας; Αν και ίσως είναι καλό να διευκρινίσουμε πως η ευθύνη για το απαράδεκτο 1% προς 99% βαραίνει κυρίως το μέγαρο Μαξίμου και τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Ο κ. Πέτσας είναι σαν ένας απλός αυτοφωράκιας, εκείνον που οδηγούν δέσμιο στα κρατητήρια οι αστυνομικοί μόλις κάνουν έφοδο στα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης για παραβίαση ωραρίου. Διαπιστώνουμε άλλωστε την ικανότητά του καθημερινά, βλέπουμε πόσο αξίζει ως υπουργός.

Η αρχική λίστα Πέτσα ήταν τότε, πέρυσι την άνοιξη, 20 εκατομμύρια ευρώ για την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι» και «Μένουμε Ασφαλείς». Τελικά δόθηκαν 19,8 εκατ. ευρώ, 200 χιλιάδες χάθηκαν στον δρόμο. Στην πραγματικότητα χάθηκαν άλλα περίπου 400 χιλιάρικα που δόθηκαν, άκουσον άκουσον, στην ΕΡΤ. Η ΕΡΤ 1, η ΕΡΤ 2 και η ΕΡΤ 3 επιδοτήθηκαν με 334.716 ευρώ και η ert.gr με 49.600 ευρώ!

Επιπλέον 18.600 ευρώ πήρε το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Είναι η πρώτη φορά –δεν θυμόμαστε να έχει ξαναγίνει ποτέ– το κράτος να πληρώνει κρατική διαφήμιση στην κρατική ΕΡΤ! Και να πληρώνει μάλιστα για κοινωνικά μηνύματα που μεταδίδονται δωρεάν όπως επιτάσσει η νομοθεσία. Εν ψυχρώ κοροϊδία, οι κουτοπόνηροι νομίζουν ότι απευθύνονται σε κουτόφραγκους.

Οπως καταλαβαίνετε γύρω στα 600 χιλ. ευρώ από τη λίστα Πέτσα έγιναν καπνός. Δεν ξέρουμε τι συνέβη, είναι προφανές όμως πως χάθηκαν στο τελικό «μαγείρεμα», όταν πλέον είχε βουίξει ο κόσμος και η κυβέρνηση (με τον αρμόδιο υπουργό) προσπαθούσαν να τα μπαλώσουν όπως-όπως. Σχεδόν δύο μήνες χρειάστηκαν τότε για να δώσουν στη δημοσιότητα τον πίνακα με τους αποδέκτες και τα ποσά που πήγαν σε 1.232 ΜΜΕ.

Αδιαφανή κριτήρια

■ Γιατί η «Εφημερίδα των Συντακτών» και η efsyn.gr να πάρουν 40 χιλ. ευρώ (σταγόνα στον ωκεανό), αλλά ο «Φιλελεύθερος» (που έκλεισε λίγο μετά) και το liberal.gr να πάρουν 180 χιλιάδες ευρώ; Ο «Φιλελεύθερος» πουλούσε 2 χιλιάδες φύλλα κι εμείς, στη σαββατιάτικη έκδοση, 16 χιλιάδες. Επί 8 εμείς στις κυκλοφορίες, επί 4 ο «Φιλελεύθερος» στη λίστα Πέτσα. Πώς να το εξηγεί άραγε ο κ. Πέτσας;

■ Γιατί το Athens Voice 102.5 έλαβε 47 χιλ. ευρώ, όταν ραδιόφωνα με 10 φορές μεγαλύτερη ακροαματικότητα έλαβαν τα μισά; Πώς να το εξηγεί άραγε ο κ. Πέτσας;

■ Γιατί η «Εφημερίδα των Συντακτών» και η efsyn.gr πήραν 40 χιλ. ευρώ, αλλά τα «Παραπολιτικά» και η parapolitika.gr πήραν 207 χιλ. ευρώ; Ομοειδή ΜΜΕ, αλλά το ένα επιδοτήθηκε πέντε φορές περισσότερο από το άλλο. Πώς να το εξηγεί άραγε ο κ. Πέτσας;

■ Γιατί το Documento εξαιρέθηκε εντελώς από τη χρηματοδότηση; Πώς να το εξηγεί άραγε ο κ. Πέτσας;

■ Γιατί η «Δημοκρατία» και η «Κυριακάτικη Δημοκρατία» έλαβαν συνολικά 24 χιλ. ευρώ; Μήπως επειδή αντιπολιτεύονται την κυβέρνηση από τα δεξιά;

■ Γιατί έδωσαν 20 χιλ. ευρώ στο Βεργίνα TV, το γνωστό ναι, στο οποίο βγήκε δημόσια, μακεδονομάχος δημοσιογράφος του λέγοντας «ότι Σόρος & Γκέιτς προσπαθούν να επιβάλουν τον εμβολιασμό για ν’ αποκομίσουν κέρδη δισεκατομμυρίων»; Πώς να το εξηγεί άραγε ο κ. Πέτσας;

■ Γιατί στην αρχή τα ΜΜΕ τιμολογούσαν προς τη διαφημιστική εταιρεία αλλά μετά τους ζητήθηκε να ακυρώσουν τα τιμολόγια και να τιμολογήσουν απευθείας στο υπουργείο Οικονομικών; Μήπως για να μπορεί να γίνει το απαραίτητο «μαγείρεμα»;

■ Στον ΣΚΑΪ έδωσαν συνολικά 1,04 εκατ. ευρώ, στο «Πρώτο Θέμα» 475 χιλιάδες, στην «Καθημερινή» 330 χιλιάδες, στα «Παραπολιτικά» (συνολικά) 249 χιλιάδες, στην Athens Voice 220 χιλιάδες, στα ΜΜΕ του εκδότη Νίκου Καραμανλή 55 χιλιάδες κ.ο.κ.

■ Από την άλλη, έριξαν χρήμα με τη σέσουλα σε αριστερά ΜΜΕ: στην «Αυγή» 10 χιλ. ευρώ, στον «Ριζοσπάστη» 10 χιλ. ευρώ και στο tvxs.gr 5 χιλ. ευρώ.

■ Ολες οι ενώσεις Τύπου κατέθεσαν ερώτηση προς τον κ. Πέτσα, ζητώντας του να πει ποια κριτήρια ίσχυσαν για τα ΜΜΕ, σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή ή τον αποκλεισμό τους από την καμπάνια, και ποια ήταν τα κριτήρια κατανομής των ποσών. Ο κ. Πέτσας δεν απάντησε ποτέ.

■ Η εταιρεία ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ του Βαγγέλη Μαρινάκη με «Βήμα», «ΝΕΑ», «Mega» κτλ δεν δέχτηκε να πάρει τα χρήματα της λίστας Πέτσα πιθανότατα γιατί η εταιρεία του Ιβάν Σαββίδη, με το Open, πήρε περισσότερα και θύμωσε ο πρόεδρος.
πηγη: https://www.efsyn.gr

 
© Copyright 2011 - 2021 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου