Loading...

Κατηγορίες

Τετάρτη 05 Ιούλ 2023
Άδωνις Γεωργιάδης / Αμηχανία μετά το «χαστούκι» του ΣτΕ για τα golden boys του ΕΦΚΑ
Κλίκ για μεγέθυνση









 

Τη δική του ερμηνεία σχετικά με την απόφαση του ΣτΕ η οποία κατεδαφίζει τον νόμο Χατζηδάκη και την είσοδο ακριβοπληρωμένων golden boys στον e-ΕΦΚΑ, δίνει ο νέος υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Άδωνις Γεωργιάδης.

Με ανάρτησή του στον προσωπικό λογαριασμό του στο Twitter και διαβάζοντας την απόφαση του Συμβούλιο της Επικρατείας όπως τον βολεύει, αναφέρει αρχικά ότι το ανώτατο δικαστήριο έκρινε τον νόμο του προκατόχου του συνταγματικό. Στη συνέχεια ωστόσο, ο κ. Γεωργιάδης μάλλον αμήχανα παραδέχεται ότι ακυρώθηκε η κανονιστική πράξη σχετικά με την επιλογή ιδιωτών Γενικών Διευθυντών στον Οργανισμό.

«Θα πρέπει δηλαδή να οριστεί στην κανονιστική γιατί μια γενική διεύθυνση έχει ανάγκη από εξωτερικό γενικό διευθυντή και μία άλλη όχι» σημειώνει ο ίδιος χαρακτηριστικά προσθέτοντας ότι «άρα η μεταρρύθμιση του ΕΦΚΑ συνεχίζεται κανονικά και ισχύει».

Υπενθυμίζεται ότι με βάση την απόφαση του ΣτΕ τόσο η ΑΔΕΔΥ όσο και η ΠΟΣΕ-ΕΦΚΑ δικαιώθηκαν για το ζήτημα της τοποθέτησης ιδιωτών σε θέσεις Γενικών Διευθυντών του e-ΕΦΚΑ, αφού κρίθηκε ότι δεν αιτιολογήθηκε, ούτε τεκμηριώθηκε από τον e-ΕΦΚΑ για ποιο λόγο η αποστολή και η φύση των εν λόγω Γενικών Διευθύνσεων επέβαλε την δυνατότητα τοποθέτησης σε αυτές ιδιωτών σε απόκλιση από το υπόλοιπο Δημόσιο.

Συγκεκριμένα, οι σύμβουλοι Επικρατείας έκριναν ότι:

«Η απόφαση του Δ.Σ., κατά το μέρος που όρισε ότι υποψήφιοι για επιλογή σε θέσεις Προϊσταμένων στις Γενικές Διευθύνσεις α) Διοικητικής Υποστήριξης, Τεχνικών Υπηρεσιών και Στέγασης, β) Στρατηγικής και Ανάπτυξης, καθώς και γ) στις Περιφερειακές Υπηρεσίες Συντονισμού και Υποστήριξης Στερεάς Ελλάδας, Αττικής και Κρήτης, όπως και οι αντίστοιχες παραδεκτώς προσβαλλόμενες προκηρύξεις, δεν ήταν νόμιμες και τούτο διότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις του εξουσιοδοτικού νόμου 4892/2022 (Α’ 28), όπως αυτός ερμηνεύεται σύμφωνα με την πάγια σχετική νομολογία, αφού δεν τεκμηριώνεται γιατί στις θέσεις αυτές μπορεί, εν όψει των αρμοδιοτήτων, της φύσεως και της αποστολής τους, να τοποθετηθούν ιδιώτες ως υπάλληλοι επί θητεία και όχι αποκλειστικά μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι».

Στο σκεπτικό των συμβούλων επικρατείας γίνεται μνεία και στο ηλικιακό όριο συμμετοχής στη διαδικασία. «Η απόφαση του Δ.Σ. και οι παραδεκτώς προσβαλλόμενες προκηρύξεις δεν ήταν νόμιμες κατά το μέρος που θέτουν όριο ηλικίας για τη συμμετοχή στη διαδικασία, αποκλίνοντας από τα προβλεπόμενα στο άρθρο 84 παρ. 4 του Υπαλληλικού Κώδικα, παρ’ όλον ότι ο ν. 4892/2022 ρητώς παραπέμπει στην ως άνω διάταξη του Υ.Κ»

Η δήλωση της προέδρου του Συμβουλίου της  Επικρατείας:

«Σύμφωνα με το άρθρο 34 παρ. 8 του π.δ. 18/1989, όπως προστέθηκε με το άρθρο 25 του ν. 4786/2021,

Ανακοινώνει τα εξής:

Στις 26 και 29 Ιουνίου η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας συνήλθε σε διάσκεψη τεσσάρων υποθέσεων, με εισηγητή τον Σύμβουλο Βασίλειο Ανδρουλάκη, οι οποίες συζητήθηκαν κατά τη δικάσιμο της 9ης Ιουνίου και στρέφονταν κατά: α) της 682/2022 αποφάσεως Δ.Σ. του e-Ε.Φ.Κ.Α. (Β’ 6347 και διόρθωση σφαλμάτων Β’ 6709/2022)) και β) κατά εννέα προκηρύξεων του Διοικητή του e-Ε.Φ.Κ.Α. για την πλήρωση των θέσεων των Προϊσταμένων των Γενικών Διευθύνσεων και των Προϊσταμένων Περιφερειακών Υπηρεσιών Συντονισμού και Υποστήριξης, επιπέδου Γενικής Διευθύνσεως, του εν λόγω φορέα, με τριετή θητεία.

 

Το Δικαστήριο έκανε εν μέρει δεκτές τις αιτήσεις ακυρώσεως. Ειδικότερα κρίθηκε ότι:

1) η απόφαση του Δ.Σ., κατά το μέρος που  όρισε ότι υποψήφιοι για επιλογή σε θέσεις Προϊσταμένων στις Γενικές Διευθύνσεις α) Διοικητικής Υποστήριξης, Τεχνικών Υπηρεσιών και Στέγασης, β) Στρατηγικής και Ανάπτυξης, καθώς και γ) στις Περιφερειακές Υπηρεσίες Συντονισμού και Υποστήριξης Στερεάς Ελλάδας, Αττικής και Κρήτης, όπως και οι αντίστοιχες παραδεκτώς προσβαλλόμενες προκηρύξεις,  δεν ήταν νόμιμες  και τούτο διότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις του εξουσιοδοτικού νόμου 4892/2022 (Α’ 28), όπως αυτός ερμηνεύεται σύμφωνα με την πάγια σχετική νομολογία,  αφού δεν τεκμηριώνεται γιατί στις θέσεις αυτές μπορεί, εν όψει των αρμοδιοτήτων, της φύσεως και της αποστολής τους, να τοποθετηθούν ιδιώτες ως υπάλληλοι επί θητεία και όχι αποκλειστικά μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι και

2) η απόφαση του Δ.Σ. και οι παραδεκτώς προσβαλλόμενες προκηρύξεις δεν ήταν νόμιμες    κατά το μέρος που θέτουν όριο ηλικίας για τη συμμετοχή στη διαδικασία, αποκλίνοντας από τα προβλεπόμενα στο άρθρο 84 παρ. 4 του Υπαλληλικού Κώδικα, παρ’ όλον ότι ο ν. 4892/2022 ρητώς παραπέμπει στην ως άνω διάταξη του Υ.Κ.

Οι λοιποί λόγοι ακυρώσεως οι οποίοι αφορούσαν τη διαδικασία επιλογής που θεσπίζεται με την προσβαλλόμενη απόφαση του Δ.Σ. απορρίφθηκαν.-

Ευαγγελία Νίκα».

Η ανάρτηση του υπουργού Εργασίας:

«Ως προς την απόφαση του ΣτΕ για τον ΕΦΚΑ, την οποία και θα μελετήσουμε εξονυχιστικά μόλις την λάβουμε ολόκληρη, φαίνεται ότι ο νόμος που επιτρέπει επιλογή γενικών διευθυντών από ιδιωτικό τομέα κρίθηκε συνταγματικός.

Ακυρώθηκε η κανονιστική πράξη που όριζε τις διευθύνσεις στις οποίες μπορεί να επιλεγεί  διευθυντής από τον ιδιωτικό τομέα λόγω έλλειψης ειδικής αιτιολογίας. Θα πρέπει δηλαδή να οριστεί στην κανονιστική γιατί μια γενική διεύθυνση έχει ανάγκη από εξωτερικό γενικό διευθυντή και μία άλλη όχι.

Άρα η μεταρρύθμιση του ΕΦΚΑ συνεχίζεται κανονικά και ισχύει.

Η απόφαση του ΣτΕ ως προς το ειδικό αυτό ζήτημα θα γίνει σεβαστή και το πρόβλημα θα θεραπευτεί. Στόχος μας οι συντάξεις να απονέμονται εντός 60 ημερών -όπως ήδη συμβαίνει- και να μην επιστρέψουμε στις καθυστερήσεις του παρελθόντος».

 


πηγη: https://www.avgi.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου