Αναλυτικά η ανάρτηση:

Με συνοπτικές διαδικασίες η δημοτική πλειοψηφία Δούκα, με τη στήριξη της Ν.Δ και της ακροδεξιάς στο Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε στις 27.3.2024 να καταργήσει τις άδειες κατάληψης κοινοχρήστων χώρων των καταστημάτων της πλατείας Εξαρχείων που είχαν εκδοθεί για όλη τη διάρκεια του 2024 και να παραδώσει τον ευρύτερο χώρο γύρω από την πλατεία Εξαρχείων στην «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.», που σε λίγες εβδομάδες θα επεκτείνει τις λαμαρίνες τις μέχρι την είσοδο των γύρω πολυκατοικιών μετατρέποντας την ευρύτερη περιοχή σε ένα κλειστό εργοτάξιο για πολλά χρόνια. Εκτός δηλαδή από την ίδια την πλατεία κλείνουν και οι γύρω δρόμοι.

Με τον τρόπο αυτό γίνεται ένα βήμα παραπάνω για την καταστροφή της πλατείας Εξαρχείων, την παράδοσή της στην τουριστικοποίηση, την εξαφάνιση ελεύθερου δημόσιου χώρου, και την υπερδόμηση, την αλλοτρίωση της ιστορίας της περιοχής και την υποβάθμιση της γειτονιάς.

Για μια ακόμα φορά θα θυμίσουμε ότι υπάρχει χρόνος. Για μας υπάρχει η αναγκαιότητα να δοθεί ο λόγος στους κατοίκους που με τους αγώνες τους υπερασπίζονται την πλατεία τους, τη ζωή στη γειτονιά τους ενώ βιώνουν τη διαρκή καταστολή. Ο σχεδιασμός του έργου έγινε ερήμην τους και υπάρχει χρόνος να αλλάξει να εξετασθούν εναλλακτικές λύσεις μιας και ακόμα ο <<Μετροπόντικας>> βρίσκεται στο Γαλάτσι και η αναμφισβήτητη συγκοινωνιακή ανάγκη της περιοχής δεν εξυπηρετείται από τον σταθμό στην πλατεία, αφού αφενός θα βρίσκεται πολύ κοντά σε άλλους σταθμούς και μεγάλους οδικούς άξονες και οι γύρω δρόμοι της είναι πολύ στενοί για να εξυπηρετήσουν λεωφορεία και αφετέρου διότι βρίσκεται αρκετά μακρυά από τα σημεία της περιοχής που πραγματικά είναι δύσβατα και πυκνοκατοικημένα και έχουν ανάγκη ενός σταθμού.

Επιπλέον η πλατεία αποτελεί τον μόνο ελεύθερο ανοιχτό χώρο στην περιοχή και ο αποκλεισμός της στερεί τους κατοίκους από το πράσινο, αλλά και από τον χώρο συγκέντρωσης και ασφαλούς διαφυγής σε περίπτωση ανάγκης (σεισμός πυρκαγιά κ.α.)

Αλλά από όλα αυτά τίποτε δεν ενδιαφέρει την κυβέρνηση, που θέλει πρώτα από όλα να εκδικηθεί πολιτικά τα Εξάρχεια, και φυσικά τα μεγάλα καπιταλιστικά συμφέροντα που εκφράζει η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και οι κατασκευαστικές εταιρίες. Ετσι, μετά τον αποκλεισμό της πλατείας πριν ενάμισυ χρόνο και την «μεταφύτευση» (βλ. καταστροφή) 72 μεγάλων δέντρων πριν πέντε μήνες, ακολουθεί η εκδίωξη των καταστηματαρχών, που μόλις το Νοέμβριο είχε ανανεωθεί η άδειά τους για το 2024 χωρίς καμμία αποζημίωση, παρά μόνο με την ελεημοσύνη της μείωσης των δημοτικών τελών.

Η επίκληση των δεσμεύσεων της διοίκησης Μπακογιάννη δεν απαλλάσσει τη νέα δημοτική αρχή από τις ευθύνες της. Οφειλε ο νέος δήμαρχος στηριγμένος στη δύναμη της λαϊκής κινητοποίησης να καταγγείλει το μνημόνιο συνεργασίας του Δήμου Αθήνας με τους φορείς του Μετρό και να διεκδικήσει την αλλαγή χωροθέτησης. Αλλά δεν το θέλει.

Όπως δεν θέλει να συγκρουστεί με τις πολιτικές της κυβέρνησης και της Ν.Δ. στο Δήμο και στα σημαντικότερα ζητήματα προσανατολισμού και επιλογών για την πόλη και τη λειτουργία του Δήμου : «Διπλή Ανάπλαση», ιδιωτικοποιήσεις, εργολαβίες, παράδοση της Αθήνας στο τουριστικό και κατασκευαστικό κεφάλαιο, αχαλίνωτη ασυδοσία ηχορρύπανσης, παραβίασης ωραρίου και τραπεζοκαθισμάτων.

Οι εκλογικές αυταπάτες τελειώνουν. Οι λύσεις θα δοθούν στους αγών

πηγη: https://thepressproject.gr