Loading...

Κατηγορίες

Πέμπτη 19 Δεκ 2013

 

Σχετικά με την επικείμενη δημιουργία νεολαίας του Σύριζα

 

Δε χρειάζονται πολλά λόγια για να περιγράψουμε το τι βιώνει ο ελληνικός λαός στην αποικία χρέους(ούτε το χαρακτηρισμό αναδυόμενη οικονομία δε δέχεται η Wall Street Journal) που λέγεται Ελλάδα. Ειδικά οι νέοι , είτε σπουδάζουν, δουλεύουν ή κάθονται άνεργοι σπίτι με τους γονείς, θα έλεγε κανείς πολύ απλά ότι αποτελούν μια γενιά ΧΩΡΙΣ ΜΕΛΛΟΝ. Παράλληλα, κινδυνεύουν να βρεθούν και ΧΩΡΙΣ ΤΟΠΟ όταν εξωθούνται να μεταναστεύσουν για να ζήσουν με αξιοπρέπεια, όταν στη χώρα τους οι λέξεις μόρφωση, υγεία, παραγωγή, πολιτισμός, δε φαντάζουν γνώριμες και η διάλυση της κοινωνίας προχωρά με δραματικούς ρυθμούς.

Η νεολαία ενώ βιώνει τη μοναξιά και τα αδιέξοδά της, έχει διάθεση να κάνει πράγματα, δε θέλει να αποτελεί παράσιτο. Η ανάγκη δημιουργικότητας και συμμετοχής, η ανάγκη για κάτι ουσιαστικό και άρνηση της απόρριψης και της αίσθησης ότι είναι άχρηστη εμφανίζεται ή πιέζει για μια έκφραση μέσα σε αναρίθμητες εκδηλώσεις της ζωής. Μαζί και μια βουβή – μουγκή απελπισία – διαμαρτυρία που μοιάζει με απάθεια. Όσοι εύκολα την κριτικάρουν δεν καταλαβαίνουν και ξεχνούν ότι η νεολαία συμμετείχε σε όλα τα μεγάλα κινήματα των τελευταίων ετών, απο το Δεκέμβρη ως τις Πλατείες και τις παρελάσεις. Στις εκλογές του 2012 έβγαλε το Σύριζα πρώτο κόμμα στη νεολαία.

Απο τότε όμως ο ίδιος ο Σύριζα αντί να καταπιαστεί με το ζήτημα της νεολαίας, να φροντίσει να αποκτήσει πολιτική για την νεολαία ώστε να βοηθήσει στη διαμόρφωσή της νεολαίας και της κοινωνίας σε σώμα, σε υποκείμενο μεγάλων αλλαγών, βολεύτηκε σε ένα ιδιότυπο διπολισμό. Αρκέστηκε εν πολλοίς σε επικοινωνιακή πολιτική και μπήκε σε μια περίοδο συνεχών εσωκομματικών εκλογών (Συνδιάσκεψη, Συνέδριο, όργανα κλπ) ενώ είχαμε και την εμφάνιση του διφυούς και πλέον τριφυούς κόμματος.

Την προηγούμενη περίοδο, τη ζωή του κόμματος περισσότερο απασχολούσε ποιος μηχανισμός θα έχει το συσχετισμό, ποιος θα αποκτήσει τον έλεγχο του κόμματος. Τα μέλη, και ιδιαίτερα τα καινούρια, παραγκωνίζονταν,χρειάζονταν μόνο για να ψηφίζουν στις διάφορες εκλογές. Ουσιαστική πολιτική λειτουργία δεν υπήρχε ενώ αρκούσαν «λίγοι και καλοί» στην καθημερινή δουλειά.

 

Τι γίνεται και τι έπρεπε να γίνει για τη νεολαία του Σύριζα

Εξαίρεση σε αυτήν την κατάσταση δεν θα μπορούσε να αποτελέσει και η νεολαία του κόμματος που αφορά αυτή την στιγμή περίπου το 1/20 (!) των μελών του και ταλανίζεται το τελευταίο διάστημα απο τη μεταφερόμενη έντονη διαπάλη δύο τάσεων στην κύρια συνιστώσα της, τη Νεολαία Συνασπισμού.

Ενώ το καλοκαίρι αποφασίστηκε στο Συνέδριο η ίδρυση αυτόνομης νεολαίας εντός του 2013:

1. Το ζήτημα της διαμόρφωσης πολιτικής για τη νεολαία υποτιμήθηκε. Καμιά συζήτηση στην Κεντρική Επιτροπή και στην Πολιτική Γραμματεία, κανένα σχέδιο για τη σύνδεση με τους χώρους της νεολαίας. Έφτασε τέλος Οκτώβρη για να επισημανθεί το «κάθισμα» στη νεολαία και να αναδειχθεί η επιτακτικότητα της ανάγκης δημιουργίας οργανωτικών δομών που θα μπορούσαν να λύσουν το πρόβλημα.Πως όμως θα λυθεί το ζήτημα της νεολαίας με οργανωτικούς πρώτιστα όρους, όταν δεν έχει υπάρξει επεξεργασία στρατηγικής για τη δουλειά στους μαθητές, στους φοιτητές και στους νέους επισφαλώς εργαζόμενους/ανέργους;

2. Ανατέθηκε ,πρόχειρα και βιαστικά, στο άτυπο Συντονιστικό των Νέων Σύριζα ώστε να προετοιμαστεί μια Πανελλαδική Συνδιάσκεψη ίδρυσης αυτόνομης οργανωτικά νεολαίας Σύριζα μέσα σε ένα μήνα, με fast track διαδικασίες, για να εκλεγούν όργανα(μέ μέτρο, λίστες κλπ) μέχρι το Ιδρυτικό Συνέδριο που υπολογίζεται να διεξαχθεί σε ένα χρόνο απο τώρα. Καμία μέριμνα να δωθεί μια λύση στην παραλυτική κατάσταση της νεολαίας λόγω της διαπάλης των δυο προαναφερθέντων τάσεων, η οποία αναμένεται να πάρει τη μορφή πραγματικής μάχης εκλογής αντιπροσώπων για ένα καλύτερο συσχετισμό στο Κεντρικό Όργανο της νεολαίας. Άραγε με τον όποιο νέο συσχετισμό θα λυθεί το πρόβλημα της μη λειτουργίας, των «απο τα πάνω» συνεννοήσεων, της μη συμμετοχής πλατιών στρωμάτων νεολαίας στις διαδικασίες του Σύριζα;

3. Η φυσιογνωμία της αυτόνομης νεολαίας που συζητιέται να είναι ταξική,αντιφασιστική, φεμινιστική, δικαιωματική κλπ δε διαφέρει πολύ απο αυτή που αντιπροσωπεύουν τα ΕΑΑΚ στα ελληνικά Παν/μια και μάλιστα με μια κάποια μαζικότητα.Εδω αναρωτιέται κανείς αν υπάρχει η πρόθεση να φτιαχτεί η νεολαία του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με στόχο την οικονομική, πολιτική και κοινωνική διέξοδο της χώρας ή άλλη μια αριστερή οργάνωση νεολαίας, με έλλειψη κάθε σχέσης με τους νέους εκτός παν/μίου, που κουβαλάει τις συνήθειες μιας πολιτικοποίησης του δικού της μικρόκοσμου.

Ή ακόμα και μια οργάνωση φυτώριο στελεχών για το κόμμα, για να παίξουν ρόλο στα πράγματα που θα προκύψουν.Υπάρχει λόγος ύπαρξης μιας τέτοιας νεολαίας ή το ζήτημα είναι να φτιαχτεί γρήγορα μια αυτόνομη δομή για να προστεθεί σε ένα συσχετισμό του κόμματος;

 

Τέθηκε στην ΠΓ του κόμματος η πρόταση για μια ανοιχτή ,στη βάση των νέων ανθρώπων του κόμματος, διαδικασία διαμόρφωσης χωρίς μάχες συσχετισμών, αντιπροσώπων και λίστες, για μια μεγάλη καμπάνια απέυθυνσης στη νεολαία. Καταρχήν για να ακούσουμε τη νεολαία, να μάθουμε απο αυτή. Να συνειδητοποιήσουμε ότι αυτή είναι το υποκείμενο αλλαγής και όχι ο μικρόκοσμός μας. Με μια τέτοια διαδικασία θα δινόταν η δυνατότητα μαζικοποίησης και πολλαπλασιασμού των μελών( θα μπορούσε να φτάσει τουλάχιστον 6-7000 μέλη), αλλά και ποιοτικής αναβάθμισης, ώστε να οδηγούμασταν στο Ιδρυτικό Συνέδριο σε ένα χρόνο, με άλλα μυαλά, με μαζική αντίληψη και διαφορετικές προτεραιότητες απο ότι σήμερα.

 

Παρόλα αυτά η διαδικασία συνεχίστηκε όπως είχε προαποφασιστεί.

 

Για να μιλήσουμε σοβαρά

 

Σήμερα αναβλύζει απο παντού η ανάγκη η νεολαία να συσπειρωθεί σε έναν αγώνα για την αξιοπρέπεια, το παρόν και το μέλλον.Το πιο ζωντανό κομμάτι της πληττόμενης κοινωνίας πρέπει να βρει τη θέση του σε ένα πολύμορφο πολιτικό ρεύμα διεξόδου της χώρας. Ένα ρεύμα διεξόδου και ανοικοδόμησης της χώρας και της κοινωνίας, ένα ρεύμα που θα οδηγήσει σε μια νέα δημοκρατική, λαϊκή μεταπολίτευση όπως έχει τεθεί και στις συνεδριακές αποφάσεις του Σύριζα.

Αυτά δεν θα είναι αποτέλεσμα ενός ποσοστού, ενός κόμματος ή ενός ηγέτη. Είναι υπόθεση ενός λαού με όραμα , πρόγραμμα και ελπίδα. Χρειάζεται ο Σύριζα να αναδειχθεί σήμερα και τώρα – μέσα στην νεολαία- ως η δύναμη που βρίσκεται κοντύτερα στο να εκφράσει πολιτικά το κοινωνικό αίτημα για απεγκλωβισμό απο την πορεία καταστροφής που βιώνουμε, να βοηθήσει στη σπονδύλωση της κατακερματισμένης και αδιαμόρφωτης κοινωνίας.

 

Για να γίνουν όμως όλα αυτά πρέπει να ξεκινήσουμε από το σπίτι μας. Από το Σύριζα.

 

Χρειάζεται να πάρει την πρωτοβουλία ένα κίνημα των μελών και των φίλων του Σύριζα που θα απαιτήσει «να πάμε αλλιώς», που θα παίξει ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση του Σύριζα των μελών, ενός κόμματος-κινήματος που μαζί με το λαό, το μαζικό λαϊκό κίνημα, θα οδηγήσει τη χώρα στην απελευθέρωση απο τον τροϊκανό- μνημονιακό ζυγό, ανοίγοντας το δρόμο για ανώτερη κοινωνική οργάνωση, μέσα απο τη συνεύρεση των ιδεών για το σοσιαλισμό του 21ου αιώνα με τον αγώνα μιας νεολαίας κι ενός ολόκληρου λαού για πραγματική δημοκρατία και κοινωνική χειραφέτηση.

Ένα τέτοιο κίνημα μελών είναι αναγκαίο σήμερα όσο ποτέ για να πει:

 

ΟΧΙ σε ό,τι σπρώχνει το Σύριζα να μοιάσει στο σάπιο πολιτικό σύστημα που διαμορφώθηκε μεταπολιτευτικά και κατέληξε να δέσει τη χώρα στο άρμα των μνημονίων.

ΟΧΙ στην επιφανειακότητα και στην ευκολία.

ΝΑΙ στη σοβαρή στάση και στη διαμόρφωση άποψης και σχεδίου με βάθος.

ΝΑΙ στη δημιουργία ουσιαστικής σχέσης με τον κόσμο, αντιμετώπισή του όχι ως μελλοντικό ψηφοφόρο, αλλά ως συνδιαμορφωτή ενός κοινού μέλλοντος.

ΝΑΙ στη δέσμευση «Είμαστε ότι κάνουμε και όχι ότι λέμε».

 

Στη fast track διαδικασία συγκρότησης αυτόνομης νεολαίας που εξελίσσεται τις τελευταίες μέρες θα είμαστε παρατηρητές.

Όχι γιατί φυγομαχούμε.

Όχι γιατί δεν γίνονται όλα ακριβώς όπως θέλουμε.

Αυτή μας η στάση φιλοδοξούμε να αποτελέσει ένα καμπανάκι, απευθυνόμενο σε όλα τα πλάτη και μήκη του κόμματος.

Διατηρούμε την ιδιότητα του μέλους Σύριζα, όπως καταστατικά δικαιούμαστε, και θα αγωνιστούμε να αποκτήσει ο ίδιος πολιτική για τη νεολαία ώστε να μπορέσει να παίξει τον ιστορικό του ρόλο.

Θα είμαστε στην εμπροσθοφυλακή ενός δύσκολου και μακροχρόνιου αγώνα που ο λαός, η νεολαία και η χώρα έχουν ανάγκη.

Πραγματικά ευχόμαστε το εγχείρημα της συγκρότησης νεολαίας Σύριζα να πετύχει. Θα κάνουμε την αυτοκριτική μας και θα αλλάξουμε την επιλογή μας τότε.

 

Για την ώρα έχουμε πολλή δουλειά, οπότε τέρμα τα λόγια.

Οι πράξεις μας λένε πάντα περισσότερα.

 

Οι νέοι/νέες μέλη του Σύριζα

Κατσαρού Έλενα, Αθήνα

Μαυρόματος Αντώνης, Αθήνα

Χρήστου Βαγγέλης, Αθήνα

Συράκου Ελένη, Πειραιάς

Γκάζης Δημήτρης, Θεσσαλονίκη

Κάκκος Γιώργος, Πάτρα

Αδαμόπουλος Τίμος, Λάρισα

Χάμψας Δημήτρης, Ηράκλειο

Προβιάς Χρήστος, Βόλος

Σουγκλάκος Χρήστος, Γιάννενα

Σωτηριάδης Φοίβος, Ξάνθη

Βλαχάκης Άρης, Χανιά

Ντουσάκη Αγγελική, Ρέθυμνο

Παππά Ελένη, Άρτα

Μπασκουρέλος Κώστας, Σπάρτη

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 1ης ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗΣ ΝΕΩΝ ΣΥΡΙΖΑ  

 

1. ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ  

 

1.1.  Η 1η Πανελλαδική  Συνδιάσκεψη θα πραγματοποιηθεί στις 19-22 Δεκεμβρίου 2013 στην Αθήνα.

 

1.2.   Μέλη της Συνδιάσκεψης (αντιπρόσωποι) είναι τα μέλη των οργανώσεων μελών (απο εδώ και στο εξής Ο.Μ) που θα εκλεγούν από τις προσυνδιασκεψιακές διαδικασίες (από εδώ και στο εξής Π.Δ.). Κάθε αντιπρόσωπος έχει πλήρη δικαιώματα λόγου και ψήφου. Η συνδιάσκεψη είναι ανοιχτή σε όλες και σε όλους που θέλουν να την παρακολουθήσουν και να ζητήσουν το λόγο.

 

1.3.  Την ευθύνη για την έγκριση των λιστών με τα μέλη κάθε Ο.Μ., τη νομιμοποιήση των αντιπροσώπων καθώς και την οργάνωση των Π.Δ., τη διεξαγωγή των ψηφοφοριών και τη διοργάνωση της ίδιας  της Συνδιάσκεψης έχει η Ο.Ε.Σ, υπό την ευθύνη του Συντονιστικού, όπως ορίζεται από την 1η εγκύκλιο του Συντονιστικού.

 

1.4.       Την ευθύνη για τη συλλογή τροπολογιών κι εναλλακτικών κειμένων που θα κατατεθούν προς ψήφιση στη Συνδιάσκεψη την έχει το Συντονιστικό των Νέων ΣΥΡΙΖΑ. 

 

  

2. ΠΡΟΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ

    

2.1  Στις Π.Δ. (Προσυνδιασκεψιακές Διαδικασίες) έχει δικαίωμα να συμμετέχει με πλήρη δικαιώματα (λόγου και ψήφου) κάθε μέλος που έχει ενταχθεί στην οργάνωση 10 τουλάχιστο μέρες πριν την έναρξη της Συνδιάσκεψης (στις 9 Δεκέμβριου). Για τα νέα μέλη ισχύει αυτό που έχει διατυπωθεί στην 1η εγκύκλιο του Συντονιστικού στις 22/11/13 (αυτοπρόσωπη εγγραφή και παρακολούθηση τουλάχιστον μιας προσυνδιασκεψιακής διαδικασίας). Τα μέλη του κόμματος, που είναι κάτω από 32 ετών κι επιθυμούν να μεταφερθούν στα μητρώα της νεολαίας δε εμπίπτουν στην παραπάνω κατηγορία (δε θεωρούνται νέα μέλη). Οι Π.Δ. είναι ανοιχτές και μπορούν να τις παρακολουθούν και τα μέλη που εντάχθηκαν μετά την παραπάνω ημερομηνία, καθώς και μη μέλη (χωρίς δικαίωμα ψήφου). Μετά την έλευση της παραπάνω ημερομηνίας δεν επιτρέπονται εσωτερικές μετακινήσεις μελών μεταξύ των Ο.Μ.

 

2.2.  Οι Π.Δ. διεξάγονται σε κάθε Ο.Μ. ξεχωριστά. Περισσότερες από μια Ο.Μ μπορούν να πραγματοποιήσουν κοινές συνεδριάσεις διαλόγου (με τη σύμφωνη γνώμη της Οργανωτικής Επιτροπής Συνδιάσκεψης), αλλά όχι κοινές ψηφοφορίες. Κάθε Ο.Μ., για να εκλέξει αντιπροσώπους πρέπει να έχει πραγματοποιήσει 2 τουλάχιστον συνελεύσεις (μόνη της ή από κοινού με άλλες Ο.Μ). Οι Ο.Μ εξωτερικού μπορούν κατ'εξαίρεση να πραγματοποιήσουν μια μόνο συνεδρίαση.

 

 

3. ΨΗΦΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΣΤΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ  

 

3.1. Κάθε Ο.Μ διεξάγει (μόνη της) συνέλευση ψηφοφοριών. Σ' αυτήν ψηφίζονται το κείμενο της διακήρυξης και τα εναλλακτικά κείμενα, καθώς και οι αντιπρόσωποι της Ο.Μ. στη Συνδιάσκεψη. (Δεν ψηφίζονται κείμενα ή τροπολογίες που δεν συμπεριλαμβάνονται στα προσυνδιασκεψιακά  κείμενα.  Τέτοιου είδους κείμενα κατατίθενται για ψήφιση απευθείας στη Συνδιάσκεψη).

 

3.2.  Πριν τη διεξαγωγή της ψηφοφορίας εκλέγεται εφορευτική επιτροπή που αποτελείται από τουλάχιστον 3 μέλη και η οποία έχει ευθύνη τη διεξαγωγή των ψηφοφοριών. Η εφορευτική επιτροπή συγκεντρώνει τις υποψηφιότητες για την εκλογή αντιπροσώπων. Τα μέλη της εφορευτικής

επιτροπής δεν μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα. Όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα συγκρότησης εφορευτικής επιτροπής από τα μέλη της Ο.Μ, αυτή είτε συμπληρώνεται, είτε αντικαθίσταται από τον εισηγητή του κειμένου και με τη σύμφωνη γνώμη της Ο.Ε.Σ.

 

3.3. Στην αρχή της συνέλευσης ψηφοφοριών ψηφίζονται τα προσυνδιασκεψιακά κείμενα (Διακήρυξη), καθώς και τα εναλλακτικά κείμενα (Αριστερή Πλατφόρμα Νεολαίας, Κομμουνιστική Τάση Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ) και τα αποτελέσματα αναγράφονται στο αντίστοιχο έντυπο, το οποίο θα αποσταλεί στην Ο.Ε.Σ. Τα αποτελέσματα των ψηφοφοριών κάθε Ο.Μ. προστίθενται και έχουν γνωμοδοτική ισχύ προς το σώμα της Συνδιάσκεψης  (Ανακοινώσιμα είναι μόνο τα ποσοστά των ψηφοφοριών και όχι τα απόλυτα νούμερα). Κείμενα που πλειοψήφησαν σε μια Ο.Μ δεν αποτελούν απόφαση της ΟΜ.

 

3.4.  Η ψηφοφορία για τα κείμενα είναι φανερή, ενώ για την εκλογή αντιπροσώπων μυστική. Για τη δεύτερη διαδικασία, με ευθύνη της εφορευτικής επιτροπής στήνεται κάλπη. Η κάλπη μπορεί να μείνει ανοιχτή μέχρι 1 ημέρα (παρουσία του συνόλου της εφορευτικής επιτροπής). Για τη διευκόλυνση της ψηφοφορίας είναι δυνατή η παραμονή της κάλπης ανοιχτής μόνο στα κεντρικά γραφεία της οργάνωσης σε κάθε πόλη και υπό την ευθύνη και μέλους που ορίζει η Ο.Ε.Σ. Ένα μέλος που ψηφίζει σε διαφορετική στιγμή από τη συνέλευση ψηφοφοριών, δεν μπορεί να ψηφίσει για κείμενα, αλλά μόνο για εκλογή αντιπροσωπων. Πρόθεση κάθε Ο.Μ  πρέπει να είναι η όσο το δυνατό μεγαλύτερη συμμετοχή των μελών στη συνέλευση, και όχι η «ελαστική ψηφοφορία». Ψηφοφορίες «εξ' αποστάσεως» δεν μπορεί να γίνουν, παρά μόνο στις οργανώσεις του εξωτερικού.

 

3.6. Η εκλογή συνέδρων από κάθε ΠΚ γίνεται με μέτρο 1/4. Αν μετά την εφαρμογή του μέτρου δεν προκύπτει ακέραιος αριθμός, γίνεται στρογγυλοποίηση. (Για παράδειγμα μια Ο.Μ με 8 μέλη εκλέγει 8/4=2 αντιπροσώπους. Μια Ο.Μ με 10 μέλη, εκλέγει 10/4=2,5 δηλαδή 3 αντιπροσώπους).

 

Αν κατά την ψηφοφορία ψηφίσουν πάνω από τα 2/3 των εγγεγραμμένων μελών της Ο.Μ, τότε το μέτρο εφαρμόζεται επί του συνόλου των εγγεγραμμένων μελών. Αν αντίθετα ψηφίσουν λιγότεροι από τα 2/3, το μέτρο εφαρμόζεται επί του συνόλου των ψηφισάντων πολλαπλασιασμένου επί 3/2. (Για παράδειγμα, αν σε μια Ο.Μ με 20 εγγεγραμμένα μέλη ψηφίσουν 10, τότε το μέτρο θα εφαρμοστεί στο 10Χ3/2=15. Άρα θα εκλεγούν 15/4=3,75 δηλαδή 4 σύνεδροι.)

 

3.7 Κατά την εκλογή αντιπροσώπων επιτρέπονται τόσοι σταυροί προτίμησης όσο το 40% του αριθμού εκλεγόμενων αντιπροσώπων, (με στρογγυλοποίηση). (Για παράδειγμα, αν σε μια Ο.Μ εκλέγονται 5 αντιπρόσωποι, επιτρέπονται μέχρι και 2 σταυροί προτίμησης). Ψηφοδέλτιο με περισσότερους σταυρούς προτίμησης είναι άκυρο.

 

3.8 Οι εκλογές για την ανάδειξη αντιπροσώπων γίνονται με ενιαία λίστα. Εναλλακτικά, μπορεί να γίνουν και με ξεχωριστές λίστες οι οποίες πρέπει να αντιστοιχούν στα εναλλακτικά κείμενα που έχουν κατατεθεί, εισηγούνται στις προσυνδιασκεψιακές διαδικασίες και συμπυκνώνουν διαφορετικές ιδεολογικοπολιτικές τοποθετήσεις. Εν προκειμένω, τα κείμενα αυτά είναι το κείμενο της «Αριστερής Πλαταφόρμας Νεολαίας» και της «Κομμουνιστικής Τάσης Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ». Μεταξύ των λιστών υπάρχει διαπήδηση ίση με το 10% των εκλεγομένων (πχ. στους 5 αντιπροσώπους, το 10% είναι 0.5, οπότε ένας σταυρός μπορεί να προστεθεί σε άλλη λίστα πέραν της λίστας προτίμησης).

 

3.9.  Στους εκλεγόμενους αντιπροσώπους από μια Ο.Μ., θα πρέπει να εκπροσωπούνται οι γυναίκες σε ποσοστό τουλάχιστον ίσο με το 1/3 των αντιπροσώπων που εκλέγει μια Ο.Μ. . Αν το ελάχιστο ποσοστό δεν έχει επιτευχθεί, συμπληρώνονται όσες γυναίκες είναι απαραίτητο από τους επιλαχόντες. Αν υπάρχουν λιγότερες επιλαχούσες, τότε οι γυναίκες θα υπο-εκπροσωπούνται. Αν δεν υπάρξουν υποψηφιότητες γυναικών δεν θα εκπροσωπούνται. Σε περίπτωση που το ποσοστό των γυναικών σε μια Ο.Μ. είναι μικρότερο από το 1/3, τότε το ποσοστό των γυναικών είναι η

ποσόστωση που εφαρμόζεται (πχ. εάν οι γυναίκες είναι το 20% της Ο.Μ., τότε εφαρμόζεται ποσόστωση ίση με 20%).

 

3.10.  Σε περίπτωση ισοψηφίας στην τελευταία εκλόγιμη θέση γίνεται κλήρωση, με ευθύνη της εφορευτικής επιτροπής.

 

3.11. Υποψήφιοι αντιπρόσωποι που έλαβαν 0 σταυρούς προτίμησης δεν εντάσσονται στην κατηγορία ποσοστώσεων και κατ 'επέκταση δεν μπορούν να εκλεγούν.

 

3.12. Όλες οι στρογγυλοποιήσεις γίνονται με βάση το πρώτο δεκαδικό ψηφίο που προκύπτει από την εκάστοτε πράξη (π.χ. το 2,45 στρογγυλοποιείται στο 2). 

 

3.13. Το πρακτικό ψηφοφοριών αποστέλλεται στην Ο.Ε.Σ., η οποία πρέπει να το εγκρίνει. Αν δημιουργηθεί πρόβλημα σχετικά με κάποιο πρακτικό, επιχειρείται η εξεύρεση λύσης με τη συνεννόηση της Ο.Ε.Σ. και της εφορευτικής επιτροπής της Ο.Μ.  Σε αδιέξοδο μπορεί να ζητηθεί η επανάληψη της ψηφοφορίας, με την παρουσία μέλους της Ο.Ε.Σ.

 

3.14. Οι εκλογές για την ανάδειξη αντιπροσώπων μπορούν να διεξαχθούν από τις 9 Δεκέμβρη, μέχρι τις 16 του ίδιου μήνα. Σε εξαιρετική περίπτωση μπορούν να διεξαχθούν νωρίτερα από τις 9 Δεκέμβρη, κατόπιν αιτήματος προς την Ο.Ε.Σ. και το Συντονιστικό. Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει οι τελικές λίστες της υπόψιν Ο.Μ. να έχουν κατατεθεί στην Ο.Ε.Σ. 24 ώρες πριν τη διεξαγωγή της ψηφοφορίας.

 

3.15. Αναπλήρωση αντιπροσώπων γίνεται μέχρι την ημέρα της έναρξης των εργασιών της Συνδιάσκεψης

 

4. ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ  

 

4.1. Ο αριθμός των μελών του Κεντρικού Συμβουλίου είναι 67. Σε αυτά τα μέλη προστίθενται, κατόπιν της εκλογής του ΚΣ από τη Συνδιάσκεψη, 4 υπεράριθμα μέλη, από τις συνιστώσες/τάσεις που συμμετέχουν στο Συντονιστικό των νέων ΣΥΡΙΖΑ.

 

4.2. Η εκλογή των μελών του οργάνου γίνεται με ενιαία λίστα και περιορισμένη σταυροδοσία ίση με το 40% των εκλεγομένων μελών. Εναλλακτικά, η εκλογή μπορεί να γίνει και με ξεχωριστή λίστα (με διαπήδηση μεταξύ των λιστών ίση με το 10% των εκλεγομένων), εάν και εφόσον ζητηθεί, με βάση διαφορετικές ιδεολογικοπολιτικές πλατφόρμες, κατατεθειμένες στα κείμενα που συζητά και αποφασίζει η Συνδιάσκεψη. Και σε αυτή την περίπτωση ισχύει η σταυροδοσία ίση με το 40% των εκλεγομένων μελών εντός της λίστας και όσον αφορά τις λίστες το σύστημα της απλής αναλογικής. Στην εκλογή του οργάνου υπάρχει ποσόστωση γυναικών και ποσόστωση περιφέρειας ίση με το 1/3 του οργάνου. Οι ποσοστώσεις εφαρμόζονται σε κάθε λίστα χωριστά.

 

 

 

 

 

 

 

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου