Loading...

Κατηγορίες

Τετάρτη 24 Νοέ 2021
Συνοικία... ο εφιάλτης
Κλίκ για μεγέθυνση







24.11.2021, 14:19

 



Το θέατρο δείχνει τον δρόμο της αντεργατικής πολιτικής του Κυριάκου Μητσοτάκη, αφήνοντας ασθενείς και εργαζόμενους δίχως καμία προστασία και σπέρνοντας τον διχασμό
● Απόδειξη οι παραστάσεις στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο και στο Θέατρο «Κιβωτός», που κατέβηκαν άρον άρον
● Εμφύλιος των ηθοποιών και καταγγελίες κατά επιχειρηματιών.

Απολύσεις γίνονται, ηθοποιοί δεν αποζημιώνονται, επιχειρηματίες ζημιώνονται, άρρωστοι από κορονοϊό εργαζόμενοι στο θέατρο πετιούνται στον δρόμο, ανεμβολίαστοι (που δεν τους επιτρέπεται ο εμβολιασμός) χάνουν τη δουλειά τους και εμβολιασμένοι ηθοποιοί καταφέρονται εναντίον συναδέλφων τους με απαξιωτική διάθεση. Απέναντι σε όλα αυτά, ένα Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ) που προσπαθεί (εντελώς μόνο του!) να διασφαλίσει τα δικαιώματα των ηθοποιών και μία ανάλγητη κυβέρνηση που με αντιεργατικούς νόμους και παράλογες απαγορεύσεις (πάντα με αφορμή την πανδημία) κατορθώνει όλα τα παραπάνω: αφήνει ασθενείς και εργαζόμενους δίχως καμία προστασία και σπέρνει τον διχασμό.

Σπύρος Μπιμπίλας, πρόεδρος του ΣΕΗ: Η μη ύπαρξη συλλογικών συμβάσεων είναι το ζητούμενο. Το κράτος μάς έχει αφήσει ανυπεράσπιστους. Δεν γίνεται να είμαστε έρμαιο του κράτους ή του κάθε επιχειρηματία.

EUROKINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ

Δύο είναι τα τελευταία περιστατικά που αποδεικνύουν του λόγου το αληθές:

● Η παράσταση «Συνοικία το όνειρο», που πρώτη φορά ανέβηκε ως θεατρικό στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο, σε διασκευή και σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη (τη δούλευε για δέκα χρόνια!) και μουσική Μίκη Θεοδωράκη, κατέβηκε πριν καλά καλά αντιληφθούμε ότι παίζεται. Εδώ και δύο χρόνια οι ηθοποιοί ετοιμάζονταν γι’ αυτήν (Μ. Βακούσης, Γ. Τσαμπουράκης, Μ. Φιλίππου κ.ά.), με απλήρωτες πρόβες (και πέρυσι και φέτος) «επέζησε» των εγκλεισμών και τελικά έφτασε τώρα να παιχτεί ούτε για δύο εβδομάδες.

Ενας ηθοποιός νόσησε, άλλοι δύο κόλλησαν και το θέατρο έκλεισε. Ο επιχειρηματίας (γνωστός ως διοργανωτής συναυλιών και όχι θεατράνθρωπος) ανακοίνωσε πως «όλοι οι συντελεστές είναι πληρωμένοι και αποζημιωμένοι, και με τα δώρα των Χριστουγέννων. Η παράσταση κατέβηκε λόγω έλλειψης θεατών, όπως γίνεται πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις. Ο επιχειρηματίας δεν γίνεται να ζημιώνεται. Μάλιστα, τις ημέρες που ένας ηθοποιός είχε κορονοϊό, όλοι οι ηθοποιοί πληρώνονταν, ενώ δεν γίνονταν παραστάσεις».

Οι ηθοποιοί καταγγέλλουν ωστόσο πως η παράσταση κατέβηκε λόγω των κρουσμάτων και δεν πληρώθηκαν καν τις πρόβες. Οσο για το δώρο Χριστουγέννων, αυτό ήταν για ένα μήνα, δηλαδή γύρω στα 80 ευρώ. Ο κ. Χατζάκης έκανε μάλιστα λόγο (ALPHA TV) για «μία ακραία βίαιη ιστορία και βάναυσα κακοποιητική, πρωτοφανή στα παγκόσμια θεατρικά χρονικά». «Τους απέλυσε επειδή νόσησαν και δεν δεχόταν καμία εναλλακτική» είπε συγκεκριμένα. «Πέταξε άρρωστους ανθρώπους στον δρόμο και όλοι μείναν χωρίς δουλειά. Αυτό δείχνει έναν τρόπο στον οποιονδήποτε, στο πλαίσιο που του το επιτρέπει ο νόμος, να κάνει το ίδιο!». «Είμαστε ’δώ για να διασφαλίσουμε τα δικαιώματα των ηθοποιών» μάς είπε ο πρόεδρος του ΣΕΗ, Σπύρος Μπιμπίλας. «Η μη ύπαρξη συλλογικών συμβάσεων είναι το ζητούμενο.

Το κράτος μάς έχει αφήσει ανυπεράσπιστους. Ζητάμε λοιπόν εμείς, ως ΣΕΗ, από τους επιχειρηματίες να κάνουν έναν ενιαίο σύλλογο ώστε να μιλάμε απευθείας, κάτι που δεν έχει γίνει όμως. Ηδη μία συνάδελφος που δεν της επέτρεπαν οι γιατροί να κάνει το εμβόλιο (ναι, υπάρχουν και αυτές οι περιπτώσεις και τις έχουμε ξεχάσει), ενώ είχε κάνει έξι μήνες πρόβες τελικά απολύθηκε εξαιτίας αυτού! Εχουμε πάει στην Επιθεώρηση Εργασίας γι’ αυτό. Δεν γίνεται να είμαστε έρμαιο του κράτους ή του κάθε επιχειρηματία. Από κει και πέρα, όμως, κατανοώ πως και ο επιχειρηματίας πρέπει να αποζημιώνεται από το κράτος για τις μέρες που το θέατρο μένει κλειστό λόγω κρουσμάτων». Αξίζει να αναφέρουμε ότι και άλλα θέατρα είχαν κρούσματα, σε εμβολιασμένους μάλιστα, έκλεισαν για λίγο, αλλά δεν το ανακοίνωσαν ποτέ από φόβο τού «τι θα πουν οι θεατές»!

● Το δεύτερο περιστατικό έχει πρωταγωνιστή τον γνωστό ηθοποιό Αρη Σερβετάλη. Ο ίδιος βρέθηκε στο στόχαστρο μιας πλήρως διχαστικής (στα όρια της κακοποιητικής) «διαμάχης» από ηθοποιούς και δημοσιογράφους. Ο ηθοποιός δεν δέχτηκε να συνεχίσει να παίζει στην παράσταση «Ρινόκερος» (θέατρο «Κιβωτός») καθώς δεν αποδέχεται να απαγορεύεται η προσέλευση στο θέατρο σε ανεμβολίαστους: «Δεν είμαστε αγέλη. Αδυνατώ να υποστηρίξω τον διαχωρισμό ανθρώπων». Αυτό ο ίδιος το είχε δηλώσει ρητά στους παραγωγούς από το καλοκαίρι, όπως λέει. Αποτέλεσμα, η παράσταση να διακοπεί, μάλλον προσωρινά όπως όλα δείχνουν, καθώς γίνεται ήδη λόγος για αντικατάστασή του.

Το τι ακούστηκε από παντού ήταν το κάτι άλλο: από το «Αν κάποιος είναι ψεκασμένος, δεν έχει δικαίωμα να αφήνει ξεκρέμαστους τους συναδέλφους του», μέχρι την ανάρτηση στο φέισμπουκ της ηθοποιού Φαίης Κοκκινοπούλου που κάνει λόγο για «καλοπληρωμένο ηθοποιό που είναι ανεμβολίαστος και εξαιτίας του τόσοι άνθρωποι (ηθοποιοί, τεχνικοί, ταξιθέτριες, τεχνικοί κ.λπ.) μένουν άνεργοι». Ο Σπ. Μπιμπίλας μιλώντας σ’ εμάς δεν θέλησε να πάρει θέση, αν και νωρίτερα σε τηλεοπτικές του δηλώσεις βρήκε εύστοχη την εν λόγω ανάρτηση. Σ’ εμάς ανέφερε ότι ο κ. Σερβετάλης «δεν είναι στο ΣΕΗ γιατί δεν θέλει» και πως θα μιλήσει και με τον παραγωγό πριν κάνει ανακοινώσεις. «Προσωπικά ανήκω στην αντιπολίτευση» μάς είπε «ωστόσο αυτή την κυβέρνηση ψηφίσανε και αυτούς τους νόμους πρέπει να τηρούμε όλοι μας».

Ολα τα παραπάνω αποδεικνύουν πως η πολιτική της κυβέρνησης που ανάγει σε ατομική ευθύνη τα πάντα, έχει επιτύχει. Κάθε «συλλογικό» (όπως είναι τα εργασιακά δικαιώματα, ακόμη και το δικαίωμα ίσης πρόσβασης στα πολιτιστικά και πνευματικά αγαθά) έχει »μετακινηθεί» στο τι θα αποφασίσει ο τάδε επιχειρηματίας, τι θα κάνει ο κάθε Σερβετάλης, τι θα πει η κάθε Κοκκινοπούλου ή τι θα γράψει η κάθε Ράλλη. Αυτό θέλουμε;
πηγη: https://www.efsyn.gr

 
© Copyright 2011 - 2022 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου