Loading...

Κατηγορίες

Τετάρτη 16 Ιαν 2013
Ομιλία της Μ. Κανελλοπούλου στην Ολομέλεια της Βουλής, πολυνομοσχέδιο Υπουργείο Παιδείας 15.1.2013
Κλίκ για μεγέθυνση

 

16.1.2013

''ΜΑΡΙΑ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ: Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.

Κυρίως όμως ευχαριστώ εσάς, κύριε Υπουργέ. Σας ευχαριστώ εκ μέρους όλων των Βουλευτών του

ΣΥΡΙΖΑ για την τιμή που μας κάνατε να φέρετε σαν νόμο τις δεκάδες αυτές νέες ρυθμίσεις και δεν

τις φέρατε σαν πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, καθώς η Κυβέρνηση σας το συνηθίζει.

Εννοείται ότι δεν μας διαφεύγει πως με το άρθρο 31 της χθεσινής κύρωσης των επτά πράξεων

επιβάλατε πολύ σημαντικά πράγματα για την παιδεία. Θα ασχοληθούν με αυτά οι σύντροφοι μου.

Βεβαίως αν και τυπικά έχετε σεβαστεί τη διαδικαστική υποχρέωση σας σαν Υπουργός που

εισηγείται μία νομοθετική ρύθμιση, από την άποψη περιεχομένου δεν φαίνεται να επιδιώκετε κάτι

διαφορετικό από όλους όσους επιδιώκουν να παραμείνει αυτή η χώρα για πάντα αποικία.

Συντεχνιακή λογική, αδιαφάνεια, ρουσφέτι, αυτά είναι τα κύρια συστατικά της νέας φιλόδοξης

νομοθετικής υπερπαραγωγής που μας προτείνετε σαν νομοσχέδιο για την παιδεία. Κάποτε αυτά τα

νομοσχέδια τα λέγαμε νομοσχέδια -«σκούπα» ή πολυνομοσχέδια. Τώρα ούτε αυτός ο όρος φαίνεται

να μπορεί να καλύψει το συγκεκριμένο νομοθετικό Αρμαγεδώνα: πανεπιστήμια, ειδικά σχολεία,

νηπιαγωγεία, διάφορα ινστιτούτα, σχολικοί σύμβουλοι, ωράριο εκπαιδευτικών, ενοίκια κτηρίων,

μετεγγραφές, προνόμια Ολυμπιονικών κ.λπ., κ.λπ., κ.λπ., συνωστίζονται στο περίφημο νομοσχέδιο

σας -«μαμούθ».

Το Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης θα διαχειρίζεται, καθώς διαβάζουμε, τεράστια ακίνητη

περιουσία και πολλά άλλα κονδύλια, είτε από εθνικούς, είτε από κοινωνικούς πόρους, είτε από

συγχρηματοδότηση, με επταμελές διοικητικό συμβούλιο που ορίζεται και ελέγχεται από τον

εκάστοτε Υπουργό Παιδείας. Εξαιρετικό μοντέλο, παλιό και αγαπημένο. Ο λαός το λέει

Εννοείται ότι δεν μας διαφεύγει πως με το άρθρο 31 της χθεσινής κύρωσης των επτά πράξεων

επιβάλατε πολύ σημαντικά πράγματα για την παιδεία. Θα ασχοληθούν με αυτά οι σύντροφοι μου.

Βεβαίως αν και τυπικά έχετε σεβαστεί τη διαδικαστική υποχρέωση σας σαν Υπουργός που

εισηγείται μία νομοθετική ρύθμιση, από την άποψη περιεχομένου δεν φαίνεται να επιδιώκετε κάτι

διαφορετικό από όλους όσους επιδιώκουν να παραμείνει αυτή η χώρα για πάντα αποικία.

Συντεχνιακή λογική, αδιαφάνεια, ρουσφέτι, αυτά είναι τα κύρια συστατικά της νέας φιλόδοξης

νομοθετικής υπερπαραγωγής που μας προτείνετε σαν νομοσχέδιο για την παιδεία. Κάποτε αυτά τα

νομοσχέδια τα λέγαμε νομοσχέδια -«σκούπα» ή πολυνομοσχέδια. Τώρα ούτε αυτός ο όρος φαίνεται

να μπορεί να καλύψει το συγκεκριμένο νομοθετικό Αρμαγεδδώνα: πανεπιστήμια, ειδικά σχολεία,

νηπιαγωγεία, διάφορα ινστιτούτα, σχολικοί σύμβουλοι, ωράριο εκπαιδευτικών, ενοίκια κτηρίων,

μετεγγραφές, προνόμια Ολυμπιονικών κ.λπ., κ.λπ., κ.λπ., συνωστίζονται στο περίφημο νομοσχέδιο

σας -«μαμούθ».

Το Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης θα διαχειρίζεται, καθώς διαβάζουμε, τεράστια ακίνητη

περιουσία και πολλά άλλα κονδύλια, είτε από εθνικούς, είτε από κοινωνικούς πόρους, είτε από

συγχρηματοδότηση, με επταμελές διοικητικό συμβούλιο που ορίζεται και ελέγχεται από τον

εκάστοτε Υπουργό Παιδείας. Εξαιρετικό μοντέλο, παλιό και αγαπημένο. Ο λαός το λέει

«Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει». Τι καλύτερο για κουκούλωμα ευθυνών και απόκρυψη

ατασθαλιών; Τι καλύτερο για πελάτες παλιούς και νέους που περιμένουν στην ουρά για μια θέση

στο δημόσιο που είναι κακό όταν εξυπηρετεί τους πολίτες, αλλά είναι πολύ βολικό όταν εξυπηρετεί

φίλους και «ημετέρους». Business as usual δηλαδή για τους συνήθεις παρατρεχάμενους της

εξουσίας.

Με τον ίδιο αδιαφανή τρόπο στήνεται και ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και

Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Γιατί δεν τον κάνετε μία αληθινά διαφανή αρχή; Ρητορική

ερώτηση! Γιατί απλούστατα όσο χάνονται χιλιάδες ψήφοι υπό το βάρος των κοινωνικών

αντιδράσεων, τόσο χρειάζονται νέοι ευνοούμενοι και καινούργια πελατολόγια.

Συνάδελφοι κάλυψαν ή θα καλύψουν άλλα ζητήματα. Εγώ θέλω να αναφερθώ επιγραμματικά σε

μερικά σημεία του άρθρου 39.

Στην πρώτη παράγραφο λέτε ότι μπορούν να επιλεγούν ως σχολικοί σύμβουλοι εκπαιδευτικοί από

τον ιδιωτικό τομέα. Δηλαδή μας λέτε ότι άνθρωποι που δεν διδάσκουν στο δημόσιο θα το ελέγχουν.

Επίσης, θέλετε να μας πείτε ότι ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός που θα έχει προσληφθεί από

συγκεκριμένο ιδιώτη σχολάρχη, θα μπορεί να ελέγξει και τα δημόσια σχολεία, αλλά και τους

υπαλλήλους του αφεντικού του. Και πώς θα πληρώνεται αυτή η διατεταγμένη υπηρεσία;

Αδιευκρίνιστο!

Εμείς οφείλουμε να προειδοποιήσουμε ότι το κόστος και αυτής της ρύθμισης θα το επωμιστεί το

κράτος.

Επίσης, να σημειώσουμε ότι το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους σε αντίστοιχη απόπειρα

νομοθέτησης με απόφαση του στις 30 Μαρτίου του 2009 γνωμοδότησε με σαφήνεια αρνητικά.

Καταθέτω για τα Πρακτικά τη γνωμοδότηση αυτή.

(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κ. Μαρία Κανελλοπούλου καταθέτει για τα Πρακτικά την

προαναφερθείσα γνωμοδότηση, η οποία βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της

Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής) Συνεχίζω με την παράγραφο 4 του άρθρου

39 η οποία ρυθμίζει ότι στις περιπτώσεις που τα μίσθια δεν έχουν αποδοθεί στους εκμισθωτές, η

ισχύς των μισθώσεων για τη στέγαση και τη λειτουργία των αποκεντρωμένων υπηρεσιών που

καταργήθηκαν -το σημειώνω αυτό, καταργήθηκαν!- με την παράγραφο 1 του άρθρου 32 του Ν.

4027/2011 παρατείνεται από το χρόνο λύσης τους που προβλέπεται στην παράγραφο 5 του ιδίου

άρθρου το αργότερο έως και την 31η Ιουλίου του 2013, οπότε και λύνονται αυτοδικαίως. Τι

ακριβώς εννοείτε με τη φράση «στις περιπτώσεις που τα μίσθια δεν έχουν αποδοθεί στους

εκμισθωτές»; Δηλαδή, στις περιπτώσεις που το κράτος χρωστάει στους εκμισθωτές, παρατείνεται

το συμβόλαιο μέχρι τον Ιούλιο για να τους χρωστάει κι άλλα; Θα

χρειαστεί δηλαδή το κράτος κι άλλα χρήματα για κατηργημένες υπηρεσίες; Όχι μόνο δεν

αναζητούνται ευθύνες για το γιατί δεν λύθηκαν τα μισθώματα κατηργημένων υπηρεσιών, αλλά

αντίθετα δημιουργούνται και νέα χρέη.

Τέλος θα αναφερθώ στην παράγραφο 6α του άρθρου 39 που αφορά χιλιάδες γονείς και αποτελεί

μια πολύ θλιβερή κατάσταση στο χώρο της προσχολικής αγωγής. Μας λέτε πως η αναλογία

νηπιαγωγών προς νήπια θα είναι ένα προς είκοσι πέντε το μέγιστο και ένα προς επτά το ελάχιστο.

Έχετε συναίσθηση πόσο δύσκολο είναι να ασχοληθείς με είκοσι πέντε νήπια σε μία μικρή σχολική

αίθουσα, τις περισσότερες φορές ακατάλληλη;

Και τι θα γίνει με τα νήπια των απομακρυσμένων περιοχών που είναι λιγότερα από επτά; Θα

ιδρύσετε παραρτήματα νηπιαγωγείων; Πώς θα τα στελεχώσετε, αφού δεν σκοπεύετε να κάνετε

προσλήψεις στην εκπαίδευση; Με αναπληρωτές; Πότε θα γίνει αυτό; Το Δεκέμβριο της νέας

σχολικής χρονιάς; Γιατί με αυτούς τους ρυθμούς θα δουλέψουν οι περιφερειακοί διευθυντές

εκπαίδευσης όταν δεν έχουν πιστώσεις για αναπληρωτές.

Αυτό είναι το μνημόνιο: Δεν υπάρχουν χρήματα για μισθούς, για συντάξεις, για υγεία, για παιδεία.

Αυτό είναι το μνημόνιο, που μετατρέπει την προσχολική εκπαίδευση σε πολυτέλεια ή σε

ρουσφετάκι προς τις τοπικές κοινωνίες. Αδιαφορείτε εάν μωρά παιδιά από τρεις και τέσσερις

περιοχές θα στοιβαχθούν σε ένα σχολείο αποθήκη, την ίδια στιγμή που η φυματίωση

επανεμφανίζεται, την ίδια

στιγμή που η παιδικήασιτία και η έλλειψη θέρμανσης στα σχολεία θυμίζουν άλλες δεκαετίες.

Εμείς δεν ζητάμε παρά το αυτονόητο για μια σοβαρή ευρωπαϊκή χώρα. Διετή υποχρεωτική

προσχολική αγωγή με επαρκές προσωπικό, σε κατάλληλες αίθουσες σε όλη την επικράτεια. ΓΓ

αυτό έχουμε καταθέσει και αντίστοιχη τροπολογία.

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)

Κύριε Υπουργέ, μετά τη συνένωση για λόγους οικονομίας, τάχα, των δύο κομβικών Υπουργείων

της Παιδείας και του Πολιτισμού, σήμερα σταθερά υπονομεύεται και η παιδεία και ο πολιτισμός.

Για εμάς το βιβλίο, ξέρετε, είναι η ραχοκοκαλιά της παιδείας. Εσείς υποχρηματοδοτείτε τα

ελληνικά σχολεία, διαλύετε την ειδική αγωγή, ξεπουλάτε την περιουσία των πανεπιστημίων και

μόλις προχθές υπογράψατε το κλείσιμο του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου. Παρά τις αδυναμίες του, το

ΕΚΕΒΙ υπήρξε ένας πολύτιμος φορέας για τη διάδοση της φιλαναγνωσίας και μάλιστα στις πολύ

νεαρές ηλικίες. Χαρακτηριστικά ήταν τα προγράμματα του που απευθύνονταν στα σχολεία, στους

εκπαιδευτικούς και στους μαθητές.

Δεν θεωρούμε τις επιλογές σας καθόλου τυχαίες. Έκλεψα από το site των θυμωμένων δασκάλων

της Ιταλίας και από το μανιφέστο τους για το δημόσιο

σχολείο ως κοινό αγαθό το εξής: «Μια χώρα που καταστρέφει τα σχολεία της δεν το κάνει ποτέ

μόνο για χρήματα, γιατί της λείπουν ή γιατί το κόστος είναι υπερβολικό. Σε μια χώρα που

ισοπεδώνει την εκπαίδευση, κυβερνούν εκείνοι που από τη διάδοση της γνώσης έχουν μόνο να

χάσουν». Italo Calvino. Σας το αφιερώνω, κύριε Υπουργέ.

Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε. ''

 

 

 
© Copyright 2011 - 2022 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου