Όπως σημειώνουν στο κείμενο της ερώτησης, το ατύχημα σημειώθηκε κατά την άφιξη του υπουργού Εξωτερικών, Ν. Δένδια, στη Θεσσαλονίκη ενόψει της ομιλίας του κ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ. Πιο συγκεκριμένα, τονίζουν: «Κατά την άφιξη του αεροσκάφους, μετέβησαν δυο υπουργικές λιμουζίνες συνοδεία οχήματος Follow-Me του ιδιώτη διαχειριστή του αερολιμένα Fraport στη σκάλα του αεροσκάφους, εντός του πεδίου στάθμευσης αεροσκαφών, για να παραλάβουν τον υπουργό. Όταν σταμάτησε το όχημα Follow Me της Fraport, ο οδηγός του, υπάλληλος (airside supervisor) της Fraport-Greece κατέβηκε από το όχημα και κατόπιν ο οδηγός της μιας λιμουζίνας, κατά την προσπάθειά του να πλησιάσει ακόμα περισσότερο τη σκάλα του αεροσκάφους, πιθανότατα από υπερβάλλοντα ζήλο, κινήθηκε αυτόβουλα και ανεξέλεγκτα με αποτέλεσμα να συγκρουστεί και να εκτινάξει τον υπάλληλο (airside supervisor) της Fraport-Greece και να τον τραυματίσει σοβαρά».

Οι δύο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, αφού σημειώνουν σειρά καταγγελλόμενων παρατυπιών κατά τη διαδικασία προσέγγισης του αεροσκάφους από τα υπουργικά οχήματα και κατά την ενημέρωση που όφειλαν να παράσχουν στο Γραφείο Αερολιμενικού Ελέγχου αρμόδιοι φορείς, όπως η Fraport, επισημαίνουν ότι έχουν περάσει αρκετές ημέρες από το συμβάν, χωρίς εκπρόσωποι της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) από την Αθήνα να έχουν βρεθεί στον χώρο του ατυχήματος, ενώ όπως είναι φυσικό τα εμπλεκόμενα οχήματα έχουν αποχωρήσει και προανακριτικό υλικό, όπως φωτογραφίες κ.ά., δεν φαίνεται να έχει συλλεγεί.

Ρωτούν τον κ. Καραμανλή:

1. Οι ενέργειες της Fraport, στη διαχείριση του συγκεκριμένου ατυχήματος ήταν σύμφωνες με τον Εθνικό Κανονισμό Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας;

2. Είναι ασφαλισμένες οι λιμουζίνες για ατυχήματα εντός του ελεγχόμενου χώρου του αερολιμένα;

3. Πως επετράπη να κινούνται σε ελεγχόμενο χώρο δύο πολυτελείς λιμουζίνες;

4. Ποια είναι η Κρατική Αρχή του αερολιμένα, που ελέγχει τυχόν αυθαιρεσίες και επιβάλλει τα προβλεπόμενα πρόστιμα και σε τι ποσό ανέρχονται αυτά;

5. Πως μπορεί να διενεργηθεί ουσιαστική προανάκριση για το συμβάν χωρίς την άμεση συγκέντρωση προανακριτικού υλικού από τον τόπο του συμβάντος;

6. Πόσο αξιόπιστη μπορεί να είναι μια προανακριτική διαδικασία από την Αθήνα, αφού τρεις ημέρες μετά το συμβάν, η προανακριτική αρχή δεν έχει παρουσία στον αερολιμένα της Θεσσαλονίκης;

7. Ποια διαδικασία θα έπρεπε να ακολουθήσει ο φορέας λειτουργίας του αεροδρομίου στην περίπτωση αυτή;

8. Έχουν ενημερωθεί τα αστυνομικά τμήματα αεροδρομίων, ότι προανάκριση για οποιοδήποτε συμβάν θα διενεργείται από την ΑΠΑ με έδρα την Αθήνα;

9. Τι γίνεται με τα ατυχήματα που συμβαίνουν κατά την περίοδο γιορτών και διακοπών;

10. Γνωρίζει η Fraport, ότι συνδρομή θα πρέπει να ζητείται μόνο από την ΑΠΑ;
πηγη: https://thepressproject.g