Loading...

Κατηγορίες

Δευτέρα 25 Ιαν 2021
Αλλάζει η ποιότητα ζωής σε 14 οικισμούς της Αιγιάλειας για το έργο που αφορά την λειτουργική ολοκλήρωση των παρεµβάσεων για την συνολική αντιµετώπιση της αποχέτευσης και επεξεργασίας λυµάτων
Κλίκ για μεγέθυνση

 

https://www.styga.gr/cache/files/59ef959764aff5a862098f377f6196a5b5d33186.jpg

Να αλλάξει ουσιαστικά η ποιότητα ζωής στην περιοχή, από τον Ερινεό µέχρι και την Αιγείρα, και να αποκατασταθεί ένα πρόβληµα ετών, αυτό της αποχέτευσης, επιδιώκεται µέσω του έργου που είναι σε εξέλιξη και σκοπό έχει την Προστασία του Περιβάλλοντος. Πρόκειται για το έργο που αφορά την λειτουργική ολοκλήρωση των παρεµβάσεων για την συνολική αντιµετώπιση της αποχέτευσης και επεξεργασίας λυµάτων των Οικισµών Γ΄ Προτεραιότητας του Δήµου Αιγιαλείας. Η χρηµατοδότησή του γίνεται µε ευρωπαϊκά κονδύλια από το Ταµείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ο προϋπολογισµός είναι 28 εκατοµµύρια ευρώ, συνολικά.
Το βήμα του Δημότη - Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου

Είναι ένα έργο που θα λειτουργήσει συνδιαστικά, καθώς έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση της επεξεργασίας λυµάτων στο Αίγιο και εκείνο που αποµένει είναι η κατασκευή κεντρικών αποχετευτικών αγωγών παραλιακών οικισµών από τον Δήµο Ερινεού έως τον Δήµο Αιγείρας (έργο phasing). Με την υλοποίηση του έργου, το οποίο αποτελεί την απαραίτητη λειτουργική συµπλήρωση των παραπάνω ήδη ολοκληρωµένων έργων, θα αντιµετωπιστεί ριζικά το πρόβληµα της ρύπανσης του υπόγειου, ακταίου και θαλάσσιου περιβάλλοντος ολόκληρου του παραλιακού µετώπου του Δήµου Αιγιαλείας. Η καταληκτική ηµεροµηνία είναι το Δεκέµβριο του 2022. Σύµφωνα µε τους σχεδιασµούς του ΔΕΥΑΔ, το έργο θα υλοποιηθεί µε τρία υποέργα, ως εξής: – Υποέργο 1: Αφορά στην κατασκευή αποχετευτικού δικτύου ακαθάρτων µήκους 75.500 µ περίπου και 6 τοπικά αντλιοστάσια στους οικισµούς Γ προτεραιότητας Ακράτα (Αιγείρα, Κράθιο και Παραλίας Συλίβαινας), Διακοπτό, Ροδοδάφνη (σε ενιαίο οικιστικό συγκρότηµα µε Άβυθο και Άκολη), Λόγγο και Σελιανίτικα του πρώην Δήµου Συµπολιτείας. – Υποέργο 2: Αφορά στη δαπάνη σύνδεσης µε τον Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανοµής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ).

Υποέργο 3: Αφορά στη δαπάνη επίβλεψης από την αρχαιολογική υπηρεσία.

Μιλώντας στον «Σ.Ε.» ο Παναγιώτης Νικολόπουλος, Τεχνικός Διευθυντής ΔΕΥΑ Αιγιαλειάς, αναφέρει ότι: «Είναι ένα µεγάλο αποχετευτικό έργο εσωτερικών δικτύων. Όλοι οι οικισµοί από την Αιγείρα µέχρι και τον Ερινεό θα ενταχθούν.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

Πρόκειται για 14 παραλιακούς οικισµούς και µε το έργο αυτό θα ενωθούν τα εσωτερικά τους δίκτυα. Ο συλλεκτήριος αγωγός που θα ενωθεί µε τα δίκτυα αυτά έχει ήδη υλοποιηθεί. Ο Βιολογικός στο Αίγιο, που θα παραλάβει αυτά τα λύµατα, έχει αναβαθµιστεί. Και τώρα αυτά τα δίκτυα θα µεταφέρουν τα λύµατα στον Βιολογικό, κάτι που ήταν και το ζητούµενο για την περιοχή εδώ και χρόνια».

Όπως αναφερει, το έργο θα καλύψει 45 χιλιόµετρα ακτογραµµής και θα δώσει ουσιαστική λύση στο πρόβληµα των λυµάτων. Μέχρι στιγµής αυτό αντιµετωπιζόταν µε απορροφητικούς βόθρους.

«Περιβαλλοντικά είναι µεγάλη επιτυχία το συγκεκριµένο έργο, µιας και οι γύρω περιοχές θα αναβαθµιστούν σηµαντικά» αναφέρει ο κ. Νικολόπουλος.

Ως προς τον χρόνο υλοποίησης, έχει ήδη προχωρήσει η ένταξη του έργου και έχει δηµοπρατηθεί από πέρυσι το Μαϊο. Έχουν µεσολαβήσει τρία δικαστήρια µεταξύ εργολάβων που είχαν διαφορές µεταξύ τους και εκτιµάται ότι το πρώτο τετράµηνο του 2021 θα γίνει η σύµβαση και θα ξεκινήσουν οι εργασίες.

«Η προγραµµατική περίοδος λήγει τέλος του 2022. Και το χρονοδιάγραµµα από τις εταιρίες είναι πολύ σφιχτό και προβλέπει υλοποίηση στους 20 µήνες. Θέλοντας και µη θα το κάνουν σε αυτό το διάστηµα, ενδεχοµένως πολλαπλασιάζοντας τα συνεργεία που θα απασχοληθούν στο συγκεκριµένο έργο» σηµειώνει ο κ. Νικολόπουλος.

Το να ολοκληρωθεί το έργο στον προσυµφωνηµένο χρόνο, ο ίδιος δεν το θεωρεί ανέφικτο, µιας και υπάρχουν οι προδιαγραφές εκείνες που θα διευκολύνουν από τεχνική άποψη τα συνεργεία. Θα υπάρξουν µάλιστα περιοχές που µέσα σε ένα και δύο µήνες θα διαθέτουν αποχέτευση.

«Είναι εύκολο. Ο κάθε οικισµός δεν θα εξαρτάται από τον άλλο. Οι συλλεκτήριοι αγωγοί έχουν κατασκευαστεί οπότε σε όποιον οικισµό κατασκευαστεί το εσωτερικό δίκτυο, µπορεί να «κουµπώσει» και να προχωρήσει κανονικά. Ανεξάρτητα εάν το δίκτυο στον δίπλα οικισµό δεν έχει ολοκληρωθεί ακόµη. Θεωρώ ότι µια οργανωµένη εργολαβία θα καταφέρει να το ολοκληρώσει σύντοµα», παρατηρεί ο κ. Νικολόπουλος.

Ως προς την ωφέλεια του συγκεκριµένου έργου, εκείνο που ο ίδιος εξηγεί είναι ότι χιλιάδες οικογένειες της περιοχής θα εξοικονοµήσουν χρήµατα που απαιτούνταν από τη µεταφορά των λυµάτων µε βυτιοφόρα.

«Ένα σπίτι, όσο οικονοµία στο νερό και να κάνει, χρειαζόταν 4 µε 5 φορές το χρόνο µεταφορά των λυµάτων µε βυτίο. Αν υπολογίσει κανείς ότι το κόστος για κάθε µεταφορά ήταν 250 ευρώ, τότε εξοικονοµείται ετησίως ένα ποσό της τάξεως των 1000 µε 1500 ευρώ από την αποχέτευση» εξηγεί ο κ. Νικολόπουλος.

Αντίστοιχα τα ετήσια τέλη από τον Δήµο Αιγίου προς τους πολίτες δεν θα ξεπεράσουν τα 100 ευρώ το χρόνο, οπότε η οικονοµία που επιτυγχάνεται είναι µεγάλη.

«Η ουσία είναι ότι η περιοχή αποκτάει σηµαντική τουριστική οντότητα. Με την Πατρών-Αθηνών και την έλευση του τρένου στην περιοχή µας, έχει ήδη υπάρξει αναβάθµιση. Στην Ακράτα και την Αιγείρα έχουν αγοραστεί πολλά σπίτια και ο πληθυσµός φθάνει το καλοκαίρι τα 15 µε 20.000 άτοµα. Και όλοι αυτοί δεν έχουν αποχέτευση. Αντιλαµβάνεστε ότι όταν γίνεται µια τέτοιου είδους επένδυση από πλευράς ιδιωτών µε την αγορά των σπιτιών, δεν µπορεί να µην υπάρχει αποχέτευση» σηµειώνει ο κ. Νικολόπουλος.


Η ποιότητα ζωής τουριστών και κατοίκων αλλάζει σελίδα και έτσι η περιοχή θα αποκτήσει και άλλη εµπορική και τουριστική αξία.

ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ - Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου
Άλλωστε η Αιγιάλεια συνδυάζει το βουνό µε τη θάλασσα και ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να ζήσει όλες αυτές τις εναλλαγές. Εκείνο που παρατηρείται το τελευταίο διάστηµα ήταν η ολοένα και µεγαλύτερη ζήτηση παραλιακών ακινήτων στην περιοχή, που όµως λόγω των συνθηκών της πανδηµίας περιορίστηκε. Εκτιµάται πάντως ότι το επόµενο διάστηµα και σταδιακά η ζήτηση θα µεγαλώσει. Και αυτό γιατί σε όλο το µήκος της ακτογραµµής, η πρόσβαση στην παραλία είναι ιδιαίτερα εύκολη, µιας και έχουν δηµιουργηθεί οι σχετικές οδικές υποδοµές.

Αυτό το άρθρο δημοσιεύεται στο πλαίσιο του έργου «Η Συνοχή δίπλα μας» με την οικονομική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα άρθρα των δημοσιογράφων στο πλαίσιο του έργου «Η Πολιτική Συνοχής δίπλα μας» είναι ανεξάρτητα από τις απόψεις της ΕΕ και το περιεχόμενο δεν αντικατοπτρίζει απαραίτητα τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης

#cohesiongr
πηγη:Εφημερίδα Σύμβουλος Επιχειρήσεων

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου