Loading...

Κατηγορίες

Τρίτη 12 Μάι 2020
Τελικά υπάρχουν μελέτες με 4 διαφορετικές λύσεις για την υλοποίηση του έργου της υπογειοποίησης του τρένου της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο-Άγιος Διονύσιος
Κλίκ για μεγέθυνση
12.5.2020

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΒΟΥΛΕΤΩΝ ΣΥΡΙΖΑ ΑΧΑΙΑΣ, Σίας Αναγνωστοπούλου και Κώστα Μάρκου σχετικά με άρθρο της εφημερίδας Πελοπόννησος για την υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα.



Τελικά υπάρχουν μελέτες, τουλάχιστον για την εφημερίδα Πελοπόννησος, και παρά τη φιλοξενούμενη αρθρογραφία και τις δηλώσεις της προηγούμενης εβδομάδας των στελεχών της ΝΔ, υπουργών, περιφερειαρχών, τοπικών στελεχών. Απλώς για την ιστορία υπενθυμίζουμε το ύφος του υπουργού κ. Καραμανλή, όταν στη Βουλή στα τέλη Οκτωβρίου σε απάντηση στην επίκαιρη ερώτηση της κ. Σίας Αναγνωστοπούλου ψευδόταν ασυστόλως, φωνάζοντας ότι μελέτες δεν υπάρχουν.

Σύμφωνα με το σημερινό άρθρο της εφημερίδας Πελοπόννησος λοιπόν, όχι μόνο υπάρχουν μελέτες, αλλά στη μελέτη κόστους- οφέλους εξετάζονται 4 διαφορετικές λύσεις για την υλοποίηση του έργου της υπογειοποίησης του τρένου. Η παραδοχή της δεύτερης λύσης, η οποία είναι η καλύτερη για την πλήρη υπογειοποίηση του τρένου, δέχεται ως συντηρητική εκδοχή του κόστους έργου έκπτωση 15% επί του προϋπολογισμού της μελέτης.

Παρότι οι μελετητές οφείλουν να υπολογίζουν με συντηρητικές εκτιμήσεις, ωστόσο όπως έγινε γνωστό από τις ανακοινώσεις που έβγαλε ο πρώην υπουργός, οι εκπτώσεις σε ομοειδή έργα τα τελευταία χρόνια και συγκεκριμένα σε αυτό της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στα Σεπόλια, που είναι σιδηροδρομικό έργο και όχι μετρό όπως κάποιοι αναφέρουν, και με πολύ μεγαλύτερα προβλήματα από αυτή του Ρίου-Άγιος Διονύσιος, είναι της τάξης του 50%. Το ίδιο ισχύει και για άλλα έργα που δημοπρατήθηκαν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όπως αυτό Κόρινθος-Πάτρα.

Τα χρήματα που είναι δεσμευμένα για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο-Άγιος Διονύσιος είναι 130 εκ ευρώ. Ο προϋπολογισμός της υπογειοποίησης είναι 261 εκ. ευρώ. Αν η έκπτωση είναι της τάξης του 50% , τα δεσμευμένα επαρκούν. Αν η έκπτωση είναι μικρότερη, ποιος λέει ότι δεν μπορούν να βρεθούν 40 εκ. ευρώ παραπάνω ώστε να μην καταδικαστεί για πολλές δεκαετίες το τρίτο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας χωροταξικά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά, καθώς επίσης να μην καταδικαστεί η καθημερινότητα και η ποιότητα ζωής των κατοίκων της Πάτρας.

Από εδώ και πέρα ο υπουργός, ο περιφερειάρχης, οι βουλευτές και τα στελέχη της ΝΔ οφείλουν να δώσουν απαντήσεις, όχι σε μας –στον Σπίρτζη, τους βουλευτές και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας, αλλά στον πατραϊκό λαό.
 
© Copyright 2011 - 2020 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου