Loading...

Κατηγορίες

Δευτέρα 16 Απρ 2018
Η ανατομία των Σιδηροδρομικών έργων στη γραμμή Κιάτο-Πάτρα
Κλίκ για μεγέθυνση

Η σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Πάτρα θα μας απασχολήσει πολύ στο μέλλον. Πρόκειται για ένα τμήμα που δυστυχώς (και ατυχώς) η γραμμή διακόπηκε κόβωντας το τρένο από τη Βόρεια Πελοπόννησο και τα μεγάλα αστικά κέντρα και ειδικά την Πάτρα.

Σήμερα, 12 χρόνια μετά από αυτή την απόφαση η γραμμή εξακολουθεί να μη λειτουργει το τμήμα αυτό των 100χλμ. Αυτό βέβαια πρόκειται να αλλάξει μιας και φέτος ένα μεγάλο τμήμα 71χλμ θα δοθεί στην κυκλοφορία και το μοντέρνο τρένο θα φτάσει μέχρι το Αίγιο.

Χρειάστηκε να περάσουν περισσότερα από 12 χρόνια για να φτάσουμε στην ολοκλήρωση μέρους  σιδηροδρομικών έργων στη Βόρεια Πελοπόννησο. Σε συνέντευξη τύπου που δόθηκε χθες στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ από τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, με τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, έγινε ενημέρωση για την πορεία των έργων στην περιοχή.

Σε ερώτηση για τη πορεία του έργου-σκούπα στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης απάντησε πως από το καλοκαίρι το τμήμα αυτό θα είναι πλήρως έτοιμο και λειτουργικό.

Αυτό που θα αντικρύζουν οι επιβάτες είναι μία μεταμόρφωση σε σχέση με αυτό που γνώριζαν πριν το 2005. Στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη θα υπάρχουν διπλές γραμμές υψηλών ταχυτήτων, ενώ όλοι οι σταθμοί θα είναι καινούργιοι με σύγχρονες προδιαγραφές, πλήρως προσβάσιμοι από ΑΜΕΑ και με χώρους στάσης και στάθμευσης.

Ο Πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης διευκρίνισε ότι το καλοκαίρι το τρένο θα ξανασφυρίξει στην περιοχή, λέγοντας "η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα κάνει το καθήκον της". Η λειτουργία των δρομολογίων μέχρι να ολοκληρωθεί και η εργολαβία της ηλεκτροκίνησης που αναμένεται να ξεκινήσει το 2017 θα γίνεται με το μοτίβο των δρομολογίων στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Δηλαδή η αμαξοστοιχία με ηλεκτροκίνητη μηχανή θα φτάνει από την Αθήνα μέχρι το Κιάτο, εκεί θα αλλάζει σε ντιζελοκίνητη μηχανή και θα τερματίζει στη Ροδοδάφνη, στην περιοχή του Αιγίου, περίπου 35χλμ από την Πάτρα. Το δρομολόγιο αναμένεται να διαρκεί περίπου 2 ώρες.

  Στόχος είναι μέχρι το τέλος του έτους να ξεκινήσουν τα εμπορικά δρομολόγια που επιτέλους θα συνδέσουν την Αχαϊα με την Αθήνα. Για τα πρώτα 2 χρόνια θα κυκλοφορούν ντιζελοκίνητα τρένα που θα φτάνουν μέχρι 150χλμ την ώρα και από το 2021 θα μπουν στη γραμμή τα ηλεκτροκίνητα τρένα που θα πιάνουν 200χλμ/ώρα.

Το επόμενο τμήμα από το Αίγιο μέχρι τον Ψαθόπυργο και έχει σχεδόν ολοκληρωμένη υποδομή και ετοιμάζεται εργολαβία-σκούπα για να λειτουργήσει με ηλεκτροκίνηση το 2021. Στο πιο δυτικό τμήμα από τον Ψαθόπυργο μέχρι το Ρίο η υποδομή είναι σε στάδιο κατασκευής και απαιτείται ένας ακόμα διαγωνισμός για εργολαβία-σκούπα για να λειτουργήσει με ηλεκτροκίνηση το 2022.

Τέλος έχουμε το τμήμα Ρίο-Άγιος Διονύσιος-Λιμένας Πάτρας που έχει εξαγγελθεί διαγωνισμός για μελετοκατασκευή που θα πρέπει να έχει διεξαχθεί-κατασκευαστεί και περατωθεί μέχρι το τέλος του 2022 γιατί σε άλλη περίπτωση η χώρα μας κινδυνεύει (όπως και στην περίπτωση των αυτοκινητόδρομων) να καλεστεί να επιστρέψει όλα τα κονδύλια πίσω και μιλάμε για ποσά που ξεπερνούν συνολικά το 1δισ.ευρώ.

Το 2018 θα δημοπρατηθεί η ηλεκτροκίνηση του τμήματος που αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2019.

Η ΤΕΛΙΚΗ ΧΑΡΑΞΗ ΓΙΑ ΠΑΤΡΑ
Σε άλλη ερώτηση για τη χάραξη του τμήματος Ρίο-Πάτρα-Λιμάνι ο Υπουργός Υποδομών ανέφερε ότι δεν γίνεται να έχουμε σχεδιασμό που θα κόβει την Πάτρα στα δύο. "Θα βρούμε τις βέλτιστες λύσεις και οικονομικά, δεν γίνεται δυστυχώς να δαπανήσουμε εκατοντάδες εκ.ευρώ για βαριά υποδομή και να κάνουμε το έργο υπόγειο από την άλλη δεν θα πάμε στη λογική να κόψουμε την πόλη στα δύο. Πιστεύω ότι υπάρχουν οι τεχνικές λύσεις και θα γίνει ουσιαστική διαβούλευση με το Δήμο Πατρέων και τους φορείς της πόλης. Το βέβαιο είναι ότι δεν θα αιφνιδιάσουμε και δεν θα λάβουμε μονομερείς αποφάσεις.

ΟΙ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΡΟΜΟ ΑΘΗΝΑ-ΚΙΑΤΟ-ΠΑΤΡΑ
Τα έργα από Αθήνα μέχρι Κιάτο Για το 2018 αναμένεται όπως αναφέραμε η εργολαβία για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη και η εργολαβία για την επιδομή-ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση για το τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος. Το επόμενο διάστημα αναμένουμε την εκκίνηση των έργων στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο που αφορά την υποδομή και στα τέλη του 2018 αναμένεται για το ίδιο τμήμα εργολαβία για επιδομή-ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση που θα ολοκληρωθεί περίπου το 2021.

ypodomes.com

 
© Copyright 2011 - 2018 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου