Loading...

Κατηγορίες

Πέμπτη 11 Δεκ 2014
Τρικυμία... στο Λιμάνι  Αιγίου  από “Σκωριές Μολύβδου”
Κλίκ για μεγέθυνση

 

 

 

Η μεταφορά και φόρτωση «Σκωριών Μολύβου “9”» στο λιμάνι του Αιγίου με απόφαση του Λιμενικού Ταμείου Αιγίου, ήταν το θέμα που έθεσε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κ Στάθης Θεοδωρακόπουλος με την ακόλουθη ερώτηση: Γιατί το κυρίως λιμάνι της Πάτρας που είναι κοντά στη ΒΙΠΕ Πατρών, το λιμάνι τ του Κιάτου κ. ά. λιμάνια , δεν δέχθηκαν την μεταφορά από τη ΒΙΠΕ Πατρών και τη φόρτωση των 2.000 τόνων επικίνδυνων αποβλήτων, που ανακοινώθηκαν ως μπαταρίες και τα δέχθηκε το Λιμενικό ταμείο Αιγίου;

του επικεφαλής παράταξης της ελάσσονος αντιπολίτευσης κ. Γρ. Τριανταφυλλόπουλου: Ως μέλος του Δ.Σ. του λιμενικού Ταμείου Αιγίου δεν ψήφισα τη χρήση του λιμανιού για τη μεταφορά των μπαταριών από τη ΒΙΠΕ Πατρών διότι ήθελα χρόνο για να ενημερωθώ. Έπρεπε να έλθουν οι εισηγήσεις των υπηρεσιών, Λιμεναρχείου Όπως πληροφορήθηκα, το λιμάνι της Πάτρας δεν έχει τέτοια άδεια διότι δεν έχει πιστοποιηθεί για μεταφορά τέτοιας κατηγορίας αποβλήτων.

Απαντώντας ο πρόεδρος του Λιμενικού ταμείου κ. Δ. Φιλιππάτος ανέφερε: «Πριν δυο μήνες η εταιρεία «ΝΕΟΝΑΚΗΣ» που εδρεύει στη Βιομηχανική Ζώνη με αντικείμενο μετάλλων αδρανών κ.λ.π.

Η εταιρεία με αίτησή της ζήτησε αν μπορεί να προσεγγίσει πλοίο στη θαλάσσια λιμενική ζώνη του Αιγίου για να φορτώσει 2.000 τόνους ανακυκλώσιμα υλικά από μπαταρίες - αυτές τις μπαταρίες που συγκεντρώνουν στα Σούπερ-Μάρκετ και δημόσιους χώρους- με προορισμό τη Νορβηγία.

Πριν το Λιμενικό Ταμείο πάρει απόφαση ζήτησε από τη Λιμενική αρχή, το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το Γενικό Χημείο του κράτους και το Τελωνείο τη σύμφωνη γνώμη. Η απάντηση από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το Λιμεναρχείο, το Γενικό Χημείο, το τελωνείο ότι δεν συντρέχει κανένας λόγος να μη προσεγγίσει το πλοίο για να φορτώσει αυτά τα υλικά. Τα υλικά αυτά θα μπουν σε ειδική συσκευασία του ενός τόνου με ειδική επισήμανση και θα μεταφερθούν με ειδικά οχήματα. Για όλα αυτά, η ίδια εταιρεία έχει πάρει προηγούμενα και άδεια για το λιμάνι της Χαλκίδας αφού η εταιρεία έχει επίσης εγκατεστημένο εργοστάσιο και στην Μαγνησία στην ΒΙΠΕ του Βόλου. Απαντώντας σε ερώτηση του Δημοτ. Συμβούλου της αντιπολίτευσης κ. Κωνσταντίνου, για το όφελος από αυτή τη άδεια μεταφορά μπαταριών , ο κ. Φιλιππάτος τόνισε ότι, η προηγούμενη δημοτική αρχή είχε εκδώσει άδεια μεταφοράς από το νέο λιμάνι Αιγίου με 0,25ευρώ το κυβικό για επικίνδυνα τοξικά αδρανή υλικά, ενώ εμείς, γι αυτή τη διαδικασία μεταφοράς των μπαταριών αποφασίσαμε 1,50ευρώ το κυβικό.

Σε ερώτηση του Δημοτ. Συμβούλου της αντιπολίτευσης κ. Φάνη Σπηλιόπουλου, για πιο λόγο η εταιρεία προτίμησε το λιμάνι του Αιγίου, είναι πιο κοντά, είναι πιο φτηνά ή δεν την δέχεται η Πάτρα; Ο κ. Φιλιππάτος διευκρίνισε ότι η εταιρεία είχε υποβάλει αίτηση σε Πάτρα, σε Κιάτο σε Χαλκίδα και σε άλλα λιμάνια. Το γιατί η Πάτρα δεν έχει απαντήσει στην εταιρεία δεν το γνωρίζω.

Εάν το λιμάνι Αιγίου, είναι πιστοποιημένο για μεταφορά τέτοιου είδους αποβλήτων, σαφής απάντηση δεν υπήρξε!

Μετά από τον αποκαλυπτικό διάλογο, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Αιγίου , δήλωσε ότι η εταιρεία χρειάζεται να φέρει μια διυπουργική απόφαση που να επιτρέπει τη διασυνοριακή μεταφορά των αποβλήτων για να προσεγγίσει το καράβι το λιμάνι του Αιγίου και να φορτώσει τους 2.000 τόνους μπαταριών!

Σε συναγερμό για την προστασία του λιμένα Αιγίου και του Κορινθιακού κόλπου βρίσκονται οικολογικές οργανώσεις και πολίτες, για να εμποδίσουν τέτοια μεταφορά επικίνδυνου τοξικού φορτίου, επικαλούμενοι ότι στην άδεια από την Αποκεντρωμένη Περιφέρεια ΔΕΠΙΝ για την εταιρεία “ΝΕΟΝΑΚΗΣ” δεν αναφέρεται η μεταφορά “Σκωριών μολύβδου” και επομένως μεταφοράς από τη ΒΙομηχανική Περιοχή (ΒΙΠΕ) Πατρών ! - Β.Α

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου