Loading...

Κατηγορίες

Τετάρτη 13 Αύγ 2014
Το 2017 ο νέος χρονικός ορίζοντας για τη Σιδηροδρομική Γραμμή  Κιάτο-Ροδοδάφνη
Κλίκ για μεγέθυνση
Το 2017 ο νέος χρονικός ορίζοντας για τη Σιδηροδρομική Γραμμή  Κιάτο-ΡοδοδάφνηΤο 2017 ο νέος χρονικός ορίζοντας για τη Σιδηροδρομική Γραμμή  Κιάτο-ΡοδοδάφνηERROR: Image not found!Το 2017 ο νέος χρονικός ορίζοντας για τη Σιδηροδρομική Γραμμή  Κιάτο-ΡοδοδάφνηΤο 2017 ο νέος χρονικός ορίζοντας για τη Σιδηροδρομική Γραμμή  Κιάτο-Ροδοδάφνη

 

 

 

Η ΕΡΓΟΣΕ εντός των επόμενων εβδομάδων προχωρά στη σύναψη σύμβασης με την εταιρεία ΜΕΤΚΑ για το έργο της Σιδηροδρομικής Γραμμής Κιάτο- Ροδοδάφνη.

Τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ενημερώθηκαν από τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχ.Παπαδόπουλο για όλες τις ενέργειες που έχουν γίνει προκειμένου να προχωρήσει αυτό το σημαντικό αυτό έργο, ενώ αντίστοιχη ενημέρωση έγινε και από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ Κώστα Σπηλιόπουλο.

 

Όπως ειδικότερα ανέφερε ο υφυπουργός, το έργο «Κατασκευή Υπολειπόμενων Έργων Υποδομής, Επιδομής, Σηματοδότησης- Τηλεδιοίκησης, Τηλεπικοινωνιών και Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων σηράγγων για τη νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο- Ροδοδάφνη (Α.Δ. 715)», αποτελεί ένα σημαντικό έργο που θα δώσει πνοή σε όλη την περιοχή και στο σιδηροδρομικό μεταφορικό έργο.

 

Η προβλεπόμενη δαπάνη, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό της υπηρεσίας, ανέρχεται σε 273 εκατομμύρια ευρώ χωρίς ΦΠΑ και αναθεώρηση, στην οποία περιλαμβάνεται και ποσοστό 9% για απρόβλεπτες δαπάνες και ποσό για απολογιστικές εργασίες. Μετά την ολοκλήρωση της δημοπρασίας, το συμβατικό τίμημα διαμορφώθηκε στα 227 εκατομμύρια ευρώ χωρίς ΦΠΑ και χωρίς αναθεώρηση.

 

Η χρηματοδότηση του έργου εντάσσεται εν μέρει στο έργο κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα-Πάτρα Τμήμα Κιάτο-Διακοπτό, το οποίο έως 31.12.2012 συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής και από 1.1.2013 και μετά από αμιγώς εθνικούς πόρους.

 

Για το έργο που επαναδημοπραττήθηκε στον διαγωνισμό που έγινε στις 31.12.2013 μειοδότης είχε αναδειχθεί η ΜΕΤΚΑ με έκπτωση 17,4%. Το έργο θα ολοκληρωθεί σε 24 μήνες, έχει γίνει ο απαιτούμενος έλεγχος από το ελεγκτικό συνέδριο και πλέον η ΕΡΓΟΣΕ είναι έτοιμη να προχωρήσει στη σύναψη της σύμβασης.

Σε εξέλιξη επίσης, και με καλούς ρυθμούς συνεχίζεται η εργολαβία για τo έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής της Βόρειας Πελοποννήσου στο τμήμα Ροδοδάφνης-Ψαθοπύργου. Φορέας υλοποίησης των έργων είναι η ΕΡΓΟΣΕ που δημοπράτησε τα έργα που είναι πλέον υπό κατασκευή Η επόμενη εργολαβία για το τμήμα Διακοπτό-Ροδοδάφνη είναι σχεδόν πολύ κοντά στην εκκίνησή της όπως έχει ανακοινωθεί και ουσιαστικά θα φέρει την Αχαΐα πιο κοντά στο στόχο της ταχείας σύνδεσης με το ήδη διαμορφωμένο κομμάτι της γραμμής στο Κιάτο και κατ’ επέκταση στην Αθήνα.

Είναι δύο έργα που έχουν προϋπολογισμό 400εκ.ευρώ και αν λάβουμε υπόψη μας το επόμενο έργο-σκούπα (στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη) που είναι έτοιμο και αυτό να ξεκινήσει τότε το ποσό αγγίζει τα 670εκ.ευρώ, ενώ με το έργο Ψαθόπυργος-Ρίο αλλά και την ηλεκτροκίνηση το συνολικό κόστος ξεπερνά το 1 δις ευρώ. Οι επιβάτες θα κινούνται σε υπερσύγχρονες διπλές (και μελλοντικά ηλεκτροκινούμενες) ράγες με ταχύτητες που κατά τμήμα θα αγγίζουν τα 200χλμ/ώρα (στο τμήμα Κιάτο-Λυκοποριά) και θα κατεβάζουν τη χρονοαπόσταση στο ταξίδι από την Αθήνα μέχρι το Ρίο σε περίπου 2 ώρες.

 

Αν εκκινήσει τώρα η εργολαβία Διακοπτό-Ροδοδάφνη, θα έχει ολοκληρωθεί περίπου έως το τέλος του 2015, ενώ βάσει του χρονοδιάγράμματος το καλοκαίρι του 2016 θα έχει ολοκληρωθεί και η μεγάλη εργολαβία Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος που περιλαμβάνει μία από τις μεγαλύτερες σε όλη την Ελλάδα και τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα της Πελοποννήσου στην Παναγοπούλα μήκους 4,5χλμ .

Τα έργα στο τμήμα Κιάτο-Ψαθόπυργος-Ρίο μήκους 98,6χλμ θα έχουν ολοκληρωθεί το 2017, καλώς εχόντων των πραγμάτων,

Μέσα στο φθινόπωρο αναμένεται η δημοπράτηση κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής που θα φτάσει μέχρι την Αγυιά της Πάτρας. Στη σχετικά ανακοίνωση προέβη η ΕΡΓΟΣΕ σύμφωνα με δημοσιεύματα, παραθέτοντας μάλιστα τις απαλλοτριώσεις γης με τα ονόματα των ιδιοκτητών γης.

 

Παράλληλα, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Κ. Σπηλιόπουλο, το αμέσως επόμενο διάστημα θα ανατεθεί και η εκπόνηση της οριστικής μελέτης για να φτάσει το τρένο μέχρι το νέο λιμάνι της πόλης. Η μελέτη κινείται πάνω στο σχέδιο που έχει ήδη κοινοποιηθεί και στο οποίο συμφώνησαν οι τοπικοί φορείς, προσθέτοντας επίσης ότι δεν υπάρχει καμία ανησυχία για την χρηματοδότηση του έργου, η οποία θα προέλθει από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.

 

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου