Loading...

Κατηγορίες

Κυριακή 09 Οκτ 2022
«Φυτεύουν» νέες γραμμές μετρό για επικοινωνιακό αντιπερισπασμό
Κλίκ για μεγέθυνση











09.10.2022, 14:51
 




Χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, η κυβέρνηση επιδίδεται τις τελευταίες μέρες σε διασπορά γραμμών μετρό σε ολόκληρο το λεκανοπέδιο. Δημοσιεύματα και αναρτήσεις αναπαράγουν με τη γνωστή μορφή copy-paste πανάκριβα υπόγεια έργα με σίγουρα οφέλη μόνο για τους εργολάβους, την ώρα που εγκαταλείπονται φθηνότερες λύσεις όπως οι σχεδιασμοί για επεκτάσεις του τραμ που θεωρούνται και προσφορότερες σε περιοχές με μικρότερη αστική πυκνότητα.

Ο ορυμαγδός από «σχέδια επί χάρτου» των τελευταίων ημερών συνδέεται αφενός με τις πολύμηνες καθυστερήσεις που πρόσφατα αποκάλυψε η «Εφ.Συν.» στα εν εξελίξει έργα για τη νέα γραμμή 4 (Αλσος Βεΐκου-Γουδή), όπου ο ένας από τους δύο μετροπόντικες θα φτάσει 6-8 μήνες αργότερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα, και αφετέρου με τις συνεχιζόμενες αντιδράσεις για τους μελλοντικούς σταθμούς στα Εξάρχεια αλλά και στο Πάρκο Ριζάρη-Ευαγγελισμού, ενώ στο μίγμα μπήκαν και οι αλλεπάλληλες αναβολές των εγκαινίων της πολυδιαφημισμένης επέκτασης της Γραμμής 3 προς το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Στο πλαίσιο του επικοινωνιακού αντιπερισπασμού, έφθασαν στο σημείο να ανακοινώσουν και αλλαγή των σχεδίων για τη μελλοντική επέκταση της Γραμμής 4 προς βορρά και δυτικά μόνο και μόνο για να χαϊδέψουν τα αυτιά των φιλάθλων της ΑΕΚ, λέγοντας ότι ο μελλοντικός σταθμός «Νέα Φιλαδέλφεια» δεν θα γίνει στο κέντρο της πόλης αλλά δίπλα στο νέο γήπεδο της ομάδας. Ποια είναι, λοιπόν, μεταξύ άλλων, τα έργα που ανακοινώνονται σαν να είναι έτοιμα να ξεκινήσουν;

1. Η γραμμή «Ευαγγελισμός-Πάρκο Ανδρέα Λεντάκη», ως μελλοντική προέκταση της Γραμμής 4 που τώρα ξεκίνησε να κατασκευάζεται. Πρόκειται για κλάδο γραμμής που είχε εξαγγελθεί παλαιότερα ως «Ευαγγελισμός-Ανω Ηλιούπολη», αλλά φαίνεται πως η κυβέρνηση την αλλάζει, καθώς θέλει να υπηρετήσει το φαραωνικό της σχέδιο για το «κυβερνητικό πάρκο» στην πρώην ΠΥΡΚΑΛ, το οποίο θα φέρνει χιλιάδες κόσμο καθημερινά στην περιοχή Δάφνης-Υμηττού χωρίς να υπάρχουν οι απαραίτητες συγκοινωνιακές υποδομές.

2. Η μελλοντική επέκταση επίσης της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη. Αυτή η γραμμή είχε παλαιότερα ανακοινωθεί με σταθμούς που θα εξυπηρετούσαν τις περιοχές Ν. Ιωνίας, Ν. Φιλαδέλφειας, Αγίων Αναργύρων και Ιλίου. Αίφνης τώρα προβάλλεται αλλαγή χάραξης. Αντί να διασταυρώνεται με τον σταθμό «Περισσός» (Γραμμή 1) για να βγαίνει στο κέντρο της Νέας Φιλαδέλφειας, μετακινείται βορειότερα, περνά κάτω από τον υπερυψωμένο σταθμό «Πευκάκια», για να περάσει δίπλα στο νεότευκτο γήπεδο. Η επιλογή γεννά ερωτήματα, καθώς υποτίθεται ότι εξυπηρετεί τους χρήστες του γηπέδου (διεθνώς προτιμάται να υπάρχει απόσταση ανάμεσα σε γήπεδα και μετρό για αποφυγή συνωστισμού και βανδαλισμών) και όχι τους καθημερινούς επισκέπτες και κατοίκους.

3. Η σύνδεση της Γραμμής 1 (Πειραιάς-Κηφισιά) με το Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Στ. Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) στον φαληρικό Ορμο.

4. Η επέκταση της Γραμμής 2 από τον σταθμό «Ελληνικό» προς Γλυφάδα.

Η «Εφ.Συν.» έχει στη διάθεσή της δύο έγγραφα με τα οποία οι αρμόδιοι χρηματοδοτικοί φορείς ενημερώνουν την Αττικό Μετρό ότι για τα έργα αυτά δεν έχουν προβλεφθεί κονδύλια. Πρόκειται συγκεκριμένα για την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη», γνωστή με το αρκτικόλεξο ΕΥΔΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ (υπάγεται στο υπουργείο Ανάπτυξης) και την αντίστοιχη Ειδική Υπηρεσία του Επιχειρησιακού Προγράμματος Περιφέρειας Αττικής (ΕΠ Αττική):

 Η ΕΥΔΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ, στο έγγραφο με ημερομηνία 5/9/22, απαντά στην Αττικό Μετρό ότι για τις προκαταρκτικές μελέτες των παραπάνω έργων, συνολικού προϋπολογισμού 10.623.120 ευρώ, «δεν είναι δυνατή η συγχρηματοδότησή τους, δεδομένου ότι δεν προβλέπεται η χρηματοδότηση των εν λόγω έργων από το Πρόγραμμα “Μεταφορές 2021-2027”».

 Η ΕΠ Αττική δηλώνει αδυναμία συγχρηματοδότησης, σημειώνοντας ότι «δεν έχει εκδοθεί σχετική πρόσκληση, δεν έχει υποβληθεί πρόταση προς συγχρηματοδότηση και δεν υπάρχει έργο ενταγμένο με αντικείμενο συναφές στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Αττικής 2014-2020». Επίσης, τονίζει ότι στο πλαίσιο του Προγράμματος «Αττική 2021-2027», για τη νέα Προγραμματική Περίοδο, «δεν προβλέπονται σχετικές δράσεις τόσο στο Στόχο Πολιτικής “Μια πιο συνδεδεμένη Ευρώπη μέσω της ενίσχυσης της κινητικότητας” όσο και στην Τεχνική Βοήθεια». Η έλλειψη χρηματοδότησης, πάντως, ουδόλως εμποδίζει τους κυβερνητικούς αξιωματούχους να εμφανίζονται καθημερινά στα μέσα ενημέρωσης και να μιλούν για τα έργα που είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν. Στην επιφάνεια ήρθαν μάλιστα και παλαιότεροι χάρτες της Αττικό Μετρό με συνολικά 9 γραμμές στο Λεκανοπέδιο Αττικής που φέρνουν υπόγειες γραμμές μετρό μέχρι το Μενίδι, τα Ανω Λιόσια και το Πέραμα.

Τα συγκοινωνιολογικά προβλήματα της Αττικής είναι γνωστά και δεδομένα, όπως και η υποβάθμιση πολλών περιοχών που μοιάζουν ξεχασμένες από το κεντρικό κράτος. Ξεχασμένη όμως είναι και η περιφέρεια της χώρας, όπου μεγάλες και αναπτυσσόμενες πόλεις στερούνται παντελώς μέσων σταθερής τροχιάς, αφήνοντας την εκμετάλλευση των αναγκών μαζικής μεταφοράς μόνο στους εργολάβους δρόμων και τα ΚΤΕΛ. Για την κατασκευή όλων αυτών των υπόγειων γραμμών μετρό θα χρειαστούν πολλά δισεκατομμύρια ευρώ τα οποία θα ενισχύσουν τον υδροκεφαλισμό της Αττικής, οδηγώντας σε περαιτέρω μαρασμό τις πόλεις της περιφέρειας.

Αντί, λοιπόν, η κυβέρνηση να ανοίγει την όρεξη των κατασκευαστών χαϊδεύοντας οιονεί ψηφοφόρους της, θα μπορούσε να αναβιώσει πολύ φθηνότερα έργα, όπως τη γραμμή τραμ από τον Πειραιά προς Κερατσίνι-Πέραμα αλλά και το τραμ για την εξυπηρέτηση της νέας πόλης που θα δημιουργηθεί στο πρώην αεροδρόμιο «Ελληνικό».

πηγη: https://www.efsyn.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου