Loading...

Κατηγορίες

Κυριακή 20 Ιαν 2013

 

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ

ΠΕΡΙΒΒΑΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ,

ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

Στην τρικομματική κυβέρνηση εκτός των απερίγραπτων υπουργών που ομολογούν ότι ούτε αποφασίζουν μα ούτε καν οι ίδιοι γράφουν τους νόμους, αλλά μόνον τους διεκπεραιώνουν, χωρίς να τους πιστεύουν, μόνο γιατί τους «πατάνε οι τροικανοί στο λαιμό» υπάρχουν και αυτοί οι οποίοι λαμβάνουν τις εσφαλμένες αποφάσεις να αναγνωρίζουν το λάθος τους αλλά δυστυχώς δεν το διορθώνουν. Και οι δεύτεροι όμως υπουργοί κυνικά επίσης ομολογούν πως δεν τους επιτρέπει η τρόικα να πάρουν πίσω το λάθος μέτρο.

Όπως είναι γνωστό κάτω από αφόρητες πιέσεις, η κυβέρνηση αποφάσισε πριν από μερικούς μήνες να εφαρμόσει τελικώς την εξίσωση του φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης με αυτό της θέρμανσης.

Αποτέλεσμα ήταν η κατά περίπου 30% με 35% εκτίναξη της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης, γεγονός το οποίο, σε συνδυασμό με την εκρηκτική συρρίκνωση των εισοδημάτων, το κατέστησε είδος πολυτελείας.

Η επιχειρηματολογία της κυβέρνησης ήταν πως η εξίσωση φόρων θα οδηγήσει στον δραστικό περιορισμό του λαθρεμπορίου καυσίμων.

Ωστόσο, όλοι πλέον αντιλαμβάνονται ότι αυτό δεν είναι παρά μια φτηνή δικαιολογία, διότι εάν ο στόχος ήταν ο έλεγχος του λαθρεμπορίου, τότε η κυβέρνηση θα μπορούσε να επιστρέψει στους χειμαζόμενους καταναλωτές το σύνολο του επιπλέον φόρου.

Ο πραγματικός στόχος ήταν ο διπλασιασμός των κρατικών εσόδων από τους επιπλέον φόρους στο πετρέλαιο θέρμανσης, τα οποία προϋπολογίστηκαν κοντά στα 2,2 δις. ευρώ έναντι του 1,1 δις. το 2011.

Η πράξη όμως διέψευσε με τον πλέον εκκωφαντικό τρόπο τους επί χάρτου σχεδιασμούς των φωστήρων του οικονομικού επιτελείου.

Η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης μειώθηκε κατά 60% έως 80%, αναλόγως της περιοχής, με αποτέλεσμα τα κρατικά έσοδα να ανέλθουν, στην καλύτερη των περιπτώσεων, στα περσινά επίπεδα.

Στο μεταξύ όμως:

Εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας ξεπάγιασαν, καθώς απέμειναν χωρίς θέρμανση και πολλοί περισσότεροι ήταν εκείνοι που πανικόβλητοι αναζήτησαν άλλους εναλλακτικούς τρόπους για να ζεσταθούν.

Η δραματικότερη επίπτωση αυτής της αυτής της απελπισμένης αναζήτησης για φθηνή θέρμανση είναι οι έως τώρα 13 θάνατοι που οφείλονται σε πυρκαγιές, οι οποίες ξέσπασαν από εστίες θέρμανσης όπως θερμάστρες, ξυλόσομπες τζάκια κ.α.

Η ατμόσφαιρα σε όλες τις μεγαλουπόλεις έχει δηλητηριαστεί από τους ρύπους και τα μικροσωματίδια από την ατελή καύση, ακόμη και απορριμμάτων, με ότι αυτό συνεπάγεται για την υγεία των κατοίκων.

Περί τα 700 βενζινάδικα αναμένεται να βάλουν λουκέτο το φετινό χειμώνα, εκτινάσσοντας σε μεγαλύτερα ύψη την ανεργία.

Το παραεμπόριο (ξύλου, καυστήρων, καύσιμης βιομάζας αμφιβόλου ποιότητας αλλά κα ενδεχόμενης επικινδυνότητας) οργιάζει, μαζί και τα τεράστια διαφυγόντα έσοδα του δημοσίου, καθώς ένα μέρος των απωλειών των κρατικών ταμείων από το πετρέλαιο θέρμανσης, κατέληξε στις τσέπες επιτήδειων μέσω του ανεξέλεγκτου παρεμπορίου.

Εν ολίγοις, και η πίτα φαγωμένη και ο σκύλος νηστικός.

 

Ερωτώνται ο Πρωθυπουργός και οι αρμόδιοι Υπουργοί:

 

1) Γιατί η κυβέρνηση εξακολουθεί να επιμένει σε μια απόφαση λανθασμένη, όπως απεδείχθη ότι είναι η εξίσωση του φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης με αυτό της θέρμανσης;

2) Ποια ήταν τα περσινά κρατικά έσοδα μετά την εξίσωση του φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης, με αυτό του θέρμανσης;

3)Ποια είναι αποτελέσματα από την είσπραξη φόρων έως τώρα συγκριτικά με πέρυσι;

4) Έχουν κάνει μετρήσεις οι αρμόδιοι φορείς (Επιθεωρητές Περιβάλλοντος, Δ/νσεις Υγείας κ.α.) εάν ναι τι δείχνουν σε σχέση με τους εκπεμπόμενους ρύπους; Καθώς επίσης υπάρχουν κίνδυνοι για την δημόσια υγεία, και ειδικότερα για την υγεία των κατοίκων των μεγαλουπόλεων;

Να κατατεθούν τα σχετικά στοιχεία.

 

Ο Ερωτών Βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

 

 
© Copyright 2011 - 2021 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου