Loading...

Κατηγορίες

Παρασκευή 01 Δεκ 2023
Αυξήσεις στα διόδια από το 2024 έως και το 2026
Κλίκ για μεγέθυνση

 

 

«Κλείδωσαν» οι αυξήσεις στα διόδια των αυτοκινητόδρομων. Το 2024 θα σημειωθεί αύξηση σε ποσοστό 7,6%, το 2025 νέα άνοδος 2% και το 2026 πάλι αύξηση 2% στα τέλη διοδίων, όπως γνωστοποίησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Π. Μαρινάκης. 

Έπειτα από μακρά περίοδο διαπραγματεύσεων ανάμεσα στους παραχωρησιούχους και στο υπουργείο Υποδομών συμφωνήθηκε, τελικώς, η προσαύξηση 12% του 2023 -που δεν εισπράχθηκε ποτέ- να μοιραστεί σε τρεις δόσεις έως το 2026 και οι παραχωρησιούχοι να απορροφήσουν ένα μέρος αυτής.

Υπενθυμίζεται ότι οι εταιρείες παραχώρησης ζητούσαν αυξήσεις και για το 2023, όπως προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης του 2007 όταν ανεβαίνει ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή. Η κυβέρνηση είχε αρνηθεί τις αυξήσεις εν μέσω προεκλογικής περιόδου και το θέμα επανήλθε μετεκλογικά. (βλ. Ακριβότερα διόδια από το 2024)

Το καθυστερήσαμε όσο μπορούσαμε, απαντά η κυβέρνηση 

Πηγές από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναφέρουν πως βούληση της πολιτικής ηγεσίας ήταν η εξεύρεση μιας ρεαλιστικής λύσης, χωρίς την επιβάρυνση των πολιτών για το 2023.
 
Το υπουργείο σχολιάζει πως έχοντας εξαντλήσει κάθε δυνατότητα, κατάφερε τελικά να επιτύχει την αναστολή της αύξησης του κομίστρου για τη φετινή χρονιά. Επιπλέον, το δημόσιο δεν πρόκειται να προβεί σε καμία αποζημίωση προς παραχωρησιουχους πλην αυτών για τη διευκόλυνση των εκλογικών διαδικασιών και των μέτρων που ελήφθησαν, εξαιτίας της κακοκαιρίας Daniel.

Σε κάθε περίπτωση, ύστερα από συστηματικές προσπάθειες, η νόμιμη αύξηση του κομίστρου των διοδίων το 2024 θα είναι σαφώς κατώτερη του 12%, όπως αυτή προβλεπόταν για το 2023, σημειώνουν πηγές του υπουργείου. 

Στο θέμα της αύξησης των διοδίων αναφέρθηκε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των δημοσιογράφων. «Αποφασίστηκε τμηματική αύξηση 7,6% το 2024, 2% το 2025 και 2% το 2026», επεσήμανε. 

Σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, «μια ήδη αναληφθείσα υποχρέωση διαχειρίστηκε με τέτοιο τρόπο από την πολιτική ηγεσία έτσι ώστε να επιβαρύνει έναν χρόνο αργότερα τους οδηγούς, να μην επιβαρύνει με κάποια αποζημίωση τον Έλληνα φορολογούμενο συνολικά και να γίνει όσο πιο ήπια και σταδιακά γίνεται. Γιατί άλλο το σταδιακό και άλλο ένα απότομο 12%».

Υπενθυμίζεται ότι στις εταιρείες παραχώρησης συμμετέχουν πανίσχυροι κατασκευαστικοί όμιλοι (ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ) που διατηρούν διαύλους επικοινωνίας με υψηλότατα κλιμάκια της κυβέρνησης και εκτελούν ή διεκδικούν συμβάσεις δισεκατομμυρίων ευρώ για διάφορα έργα και επενδύσεις. Συμμετέχουν επίσης διεθνείς όμιλοι όπως οι Hochtief και Vinci (βλ. Προετοιμαστείτε για αυξήσεις διοδίων). 

www.efsyn.gr
 

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου