Loading...

Κατηγορίες

Παρασκευή 01 Μάρ 2013

 

 

Τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιεί κάθε χρόνο η ΕΣΕΕ με το ΙΝΕΜΥ με την κρίσιμη συμβολή των Εμπορικών Συλλόγων σε όλη την Ελλάδα κρούουν πραγματικά τον κώδωνα του κίνδυνου για το μέλλον της ελληνικής αγοράς. Χαρακτηριστικά, το 80% των ερωτώμενων δηλώνει ότι οι πωλήσεις ήταν μειωμένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012, ενώ όσον αφορά την εμπορική κίνηση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι απαντήσεις ποικίλουν, με το 27% να δηλώνει πτώση της τάξης του 21 – 30% και ένα 20% μείωση πωλήσεων μεγαλύτερη του 41%. Η μέση απόδειξη μία τυπική ημέρα των εκπτώσεων, σύμφωνα με τις απαντήσεις των επιχειρήσεων κυμάνθηκε στα 44,3 ευρώ, αρκετά χαμηλότερα από το προηγούμενο έτος και σχεδόν 50% κάτω από τη μέση τιμή απόδειξης το 2011, ενώ και η μέση επισκεψιμότητα πελατών ήταν μειωμένη κατά 42% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Σε ό,τι αφορά το ύψος των εκπτώσεων το ποσοστό, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, κυμάνθηκε σε υψηλά επίπεδα (21–40%). Επίσης, ένα πολύ υψηλό ποσοστό (47%) των ερωτώμενων πραγματοποίησε εκπτώσεις 41%-50% και άνω. Οι 7 στους 10 εμπόρους υποδεικνύουν ως καλύτερη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων το διάστημα από 15/1 έως 31/1 και το 27% την περίοδο από 1/2 έως 15/2. Μπορούμε να συμπεράνουμε κατά συνέπεια ότι για το διάστημα των εκπτώσεων που ακολουθεί μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου η αγοραστική κίνηση στα εμπορικά καταστήματα είναι πολύ μειωμένη.

Η πλειονότητα των εμπόρων (66%) αναφέρει ότι πρόκειται να πραγματοποιήσει εκπτωτικές ενέργειες μέσα στο επόμενο 15νθήμερο. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην συγκεκριμένη ερώτηση πολλοί είναι οι ερωτώμενοι που επισήμαναν ότι οι εκπτωτικές ενέργειες θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ωστόσο, πάνω από τους μισούς, δηλαδή το 54% του δείγματος, αξιολογούν αρνητικά την πολιτική προσφορών ορισμένων εμπορικών καταστημάτων πριν την περίοδο των επίσημων εκπτώσεων. Θετικά βλέπει τέτοιου είδους ενέργειες το 22% των ερωτώμενων και ένα σημαντικό τμήμα (24%) δήλωσε ότι δεν τις αξιολογεί ούτε θετικά αλλά ούτε και αρνητικά. Τέλος, και αυτό είναι ένα κρίσιμο στοιχείο για την ψυχολογία της αγοράς, το 83% των εμπόρων παρατήρησε «έντονα» και «πολύ έντονα» το φαινόμενο των λουκέτων εμπορικών επιχειρήσεων έως την τελευταία μέρα του προηγούμενου χρόνου, παρόλο που κατά την διάρκεια των εκπτώσεων δεν παρατηρείται το φαινόμενο με την ίδια ένταση.

Είναι σαφές επομένως ότι οι χειμερινές εκπτώσεις αφήνουν το εμπόριο σε χειμερία νάρκη, αφού για την πλειονότητα των συναδέλφων τα οφέλη από την εκπτωτική περίοδο απείχαν αρκετά από τα αναμενόμενα. Οι Έλληνες έμποροι αποχαιρετούν τις εκπτώσεις λέγοντας «καλό μήνα» στις προσφορές. Η εγχώρια αγορά παλεύει να διαχειριστεί τις φορο-πιέσεις, τα μειωμένα εισοδήματα των καταναλωτών και το γενικό αρνητικό κλίμα. Οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις δείχνουν ότι το πρόβλημα της αγοράς δεν μπορεί να λυθεί με μεγαλόστομες διακηρύξεις, αλλά αντίθετα με ουσιαστικές παρεμβάσεις που αντιστοιχούν στις ανάγκες των Μμε εμπορικών επιχειρήσεων.

 

 

Μείωση αγοραστικής κίνησης στις χειμερινές εκπτώσεις το 2013

σε σύγκριση με το 2012 σε 80 πόλεις της Ελλάδας

ΠΕΡΙΟΧΕΣ / ΕΜΠΟΡΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕΙΩΣΗΣ

1) ΑΘΗΝΑ -20 – 30%

2) ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ -15 – 30%

3) ΠΕΙΡΑΙΑΣ -40%

4) ΙΛΙΟΝ ΑΤΤΙΚΗΣ -30%

5) ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ -20 – 25%

6) ΜΟΣΧΑΤΟ -10 – 15%

7) ΚΟΜΟΤΗΝΗ -20%

8) ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ -20 – 25%

9) ΓΡΕΒΕΝΑ -60%

10) ΔΡΑΜΑ -40%

11) ΚΑΤΕΡΙΝΗ -20%

12) ΚΑΣΤΟΡΙΑ -30 – 35%

13) ΒΕΡΟΙΑ -20%

14) ΑΡΙΔΑΙΑ -25%

15) ΞΑΝΘΗ -35%

16) ΝΑΟΥΣΑ -20%

17) ΚΑΒΑΛΑ -20 – 30%

18) ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ -30 – 35%

19) ΦΛΩΡΙΝΑ -80%

20) ΚΙΛΚΙΣ -20 – 30%

21) ΣΕΡΡΕΣ -50%

22) ΛΑΜΙΑ -20%

23) ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ -30%

24) ΣΚΥΔΡΑ -20 – 25%

25) ΠΡΕΒΕΖΑ -10 – 20%

26) ΛΕΥΚΑΔΑ -30%

27) ΖΑΚΥΝΘΟΣ - 30 – 40%

28) ΑΓΡΙΝΙΟ -20 – 30%

29) ΚΑΛΑΜΑΤΑ -20%

30) ΚΙΑΤΟ -21 – 30%

31) ΣΠΑΡΤΗ -20%

32) ΝΑΥΠΛΙΟ -20 – 30%

33) ΚΟΡΙΝΘΟΣ -30 – 40%

34) ΤΡΙΠΟΛΗ - 15 – 30%

35) ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ -30%

36) ΒΑΡΔΑ ΗΛΕΙΑΣ -15%

37) ΧΩΡΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ -20 – 30%

38) ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ -20 – 30%

39) ΑΡΤΑ -50%

40) ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ -70 – 90%

41) ΚΑΡΔΙΤΣΑ -30 - 40%

42) ΣΥΡΟΣ -20%

43) ΛΙΒΑΔΕΙΑ -30%

44) ΘΗΒΑ -30%

45) ΒΟΛΟΣ -30%

46) ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ ΚΡΗΤΗΣ -20%

47) ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ -15 – 20%

48) ΛΑΣΙΘΙ -10%

49) ΡΕΘΥΜΝΟ -20 – 30%

50) ΣΗΤΕΙΑ -20%

51) ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΡΗΤΗΣ -35 – 40%

52) ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ -40%

53) ΚΩΣ -20%

54) ΘΗΡΑ -20%

55) ΠΑΡΟΣ -50%

56) ΡΟΔΟΣ -30%

57) ΚΕΡΚΥΡΑ - 20 – 25%

58) ΣΑΜΟΣ -30%

59) ΜΥΤΙΛΗΝΗ -40%

60) ΚΑΛΥΜΝΟΣ -30%

61) ΚΑΡΠΑΘΟΣ -60%

62) ΠΑΞΟΙ -20 – 30%

63) ΚΑΡΥΣΤΟΣ -30%

64) ΑΣΤΑΚΟΣ -20%

65) ΑΤΑΛΑΝΤΗ -50%

66) ΑΙΔΗΨΟΣ -40%

67) ΠΥΡΓΟΣ -40%

68) ΑΝΔΡΑΒΙΔΑ -80%

69) ΚΑΤΑΚΟΛΟ -20%

70) ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ -30%

71) ΜΟΥΖΑΚΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ -30%

72) ΦΑΡΣΑΛΑ -30%

73) ΟΡΧΟΜΕΝΟ -30 – 40%

74) ΜΑΡΤΙΝΟ -20 – 30%

75) ΑΓΙΑ ΛΑΡΙΣΑΣ -40%

76) ΔΟΜΟΚΟΣ -70%

77) ΑΜΦΙΣΣΑΣ -30%

78) ΣΤΥΛΙΔΑ -70%

79) ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ -30%

80) ΙΘΑΚΗ - 50%

ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΜΕΙΩΣΗΣ -32%

 

 

 

 

 

Σχετικά Αρχεία

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου