Loading...

Κατηγορίες

Τετάρτη 10 Ιαν 2024
Στη Βουλή το «Ελ. Βενιζέλος» και... η προικοδότηση της Aegean
Κλίκ για μεγέθυνση

 

 
Μόνο οι βουλευτές της Ν.Δ. στην Επιτροπή Οικονομικών υπερψήφισαν το νομοσχέδιο. Επιφυλάχθηκαν ΣΥΡΙΖΑ και Πλεύση, καταψήφισαν ΠΑΣΟΚ, ΚΚΕ, Νέα Αριστερά και τα άλλα κόμματα.

Αύριο Πέμπτη εισάγεται στην Ολομέλεια της Βουλής προς ψήφιση το πρώτο κυβερνητικό νομοσχέδιο του νέου έτους και αφορά τη νέα φάση ιδιωτικοποίησης του «Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών» (ΔΑΑ) και την επαναγορά των μετοχών που είχε αποκτήσει το Δημόσιο στην Aegean, με ζημία 35 εκατ. για το κράτος.

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, μόλις δύο άρθρων, με το οποίο επικυρώνονται οι συμφωνίες του Δημοσίου αφενός με τους ιδιώτες μετόχους του «Ελ. Βενιζέλος» για την εισαγωγή του στο χρηματιστήριο και αφετέρου με την Aegean του Ομίλου Βασιλάκη, συζητήθηκε και ψηφίστηκε μόνο από τους βουλευτές της Ν.Δ. στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής.

Ολα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, με αποχρώσεις, επέκριναν την επιλογή της κυβέρνησης να πουλήσει το 30% των μετοχών που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στο «Ελ. Βενιζέλος» και να περιοριστεί στο 25% που κατέχει το Υπερταμείο σε μια περίοδο εκτόξευσης της επιβατικής κίνησης (πάνω από 28 εκατ. επιβάτες το 2023) και της κερδοφορίας του.

«Ουσιαστικά η κυβέρνηση Μητσοτάκη προχωρά σε μια νέα φάση ιδιωτικοποίησης του “Ελευθέριος Βενιζέλος” κινούμενη με μνημονιακές λογικές… Με την εκχώρηση της πλειοψηφίας των μετοχών του σε εταιρεία καναδικών συμφερόντων, δεν διασφαλίζεται η δημόσια παρουσία και ο δημόσιος έλεγχος σε μία από τις σημαντικότερες εθνικές υποδομές της χώρας», είπε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Χρήστος Γιαννούλης, που επέκρινε την κυβέρνηση και για τη ζημιά 35 εκατ. ευρώ για το ελληνικό Δημόσιο από τη συμφωνία με την Aegean.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛΛ. Παύλος Γερουλάνος, ενώ την αντίθεση ανάμεσα στην πριμοδότηση της κερδοφορίας των ιδιωτών στις αερομεταφορές με τις συνθήκες γαλέρας που επιβάλλουν στους εργαζομένους τους ανέδειξε η βουλευτής του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου.

«Ποιο είναι το στρατηγικό όφελος απώλειας της συμμετοχής του Δημοσίου στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας; Υπάρχουν οφέλη στον τουρισμό; Υπάρχει κάποια στρατηγική συμμαχία που θα ευνοήσει την ελληνική οικονομία και τις προοπτικές του αεροδρομίου;» αναρωτήθηκε η βουλευτής της Νέας Αριστεράς Πέτη Πέρκα, ενώ ο Βασίλης Βιλιάρδος (Ελληνική Λύση) υπενθύμισε ότι η Aegean, εκτός από τα 35 εκατ. όφελος που έχει από τη μερική επιστροφή της ενίσχυσης των 120 εκατ. ευρώ, είχε ευνοηθεί με επιδοτήσεις περίπου 100 εκατ. ευρώ (επιδοτήσεις εισιτηρίων και αναστολής εργασίας).

ΠΑΣΟΚ, ΚΚΕ, Νέα Αριστερά, «Σπαρτιάτες» και Νίκη καταψήφισαν το νομοσχέδιο, ενώ ΣΥΡΙΖΑ και Πλεύση Ελευθερίας επιφυλάχθηκαν για την τελική τοποθέτησή τους στην Ολομέλεια την Πέμπτη.

www.efsyn.gr

 
© Copyright 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου