Πωλητήριο έχει μπει σε δέκα λιμάνια της χώρας και συγκεκριμένα σε Ραφήνα, Λαύριο, Ηράκλειο, Ελευσίνα, Βόλος, Πάτρα, Ηγουμενίτσα, Κέρκυρα, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη. 

Το ΤΑΙΠΕΔ ως γνωστόν έχει στη διαχείρισή του τις μετοχές των παραπάνω λιμενικών ταμείων και ήδη αναζητά επενδυτές για την παραχώρηση σε πρώτη φάση των λιμανιών της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης. Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη έχουν υπάρξει κάποιες προτάσεις και μέχρι τον Φεβρουάριο εκτιμάται ότι θα βγει στη δημοσιότητα η προκήρυξη για τα δύο παραπάνω λιμάνια. 

 

Στη συνέχεια ακολουθεί η πώληση των λιμανιών της Κέρκυρας και της Ηγουμενίτσας, για τα οποία πληροφορίες αναφέρουν ότι γίνονται συζητήσεις με τον Όμιλο Grimaldi. Τα σχέδια του ομίλου Grimaldi για την Ηγουμενίτσα είναι τόσο δεδομένα για τους Ιταλούς, που παρουσιάστηκαν πριν δυο μήνες στο 23ο συνέδριο του Ομίλου «From land to sea», στην Κατάνια της Σικελίας από τον ίδιο τον Εμανουέλε Γκριμάλντι. «Ενδιαφερόμαστε για τα logistics και για τις μεταφορές», τόνισε, επιβεβαιώνοντας ότι έχει μιλήσει και για επενδύσεις στο λιμάνι του Ηρακλείου με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη.

 

Στα παραπάνω λιμάνια θα πρέπει να προστεθεί και το λιμάνι του Βόλου, για το οποίο είχαν ρητά δηλώσει το ενδιαφέρον τους οι Αμερικανοί στα εγκαίνια του ναυπηγείου Νεωρίου Σύρου, χωρίς, ωστόσο, να έχουν προχωρήσει σε κάποια άλλη κίνηση.

Σημειώνεται πάντως ότι το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο, δεν επιτρέπει την πλήρη παραχώρηση των εν λόγω λιμανιών σε ιδιώτες, αλλά μόνο τη μερική παραχώρησή τους, κάτι που ισχύει στο 85% των λιμανιών της Ε.Ε. Οι ξένοι επενδυτές όμως θέλουν πλήρη κυριότητα στο λιμάνι. Για να επιτύχει το στόχο της πώλησης, η κυβέρνηση της ΝΔ θα πρέπει να αλλάξει τον νόμο, κάτι που ενδέχεται να προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις και στη Βουλή, αλλά και στις τοπικές κοινωνίες. 

https://tvxs.gr/