Ερωτηματικά έχει προκαλέσει η σημαντική αύξηση του κόστους φόρτισης στους σταθμούς της Ionity, της κοινοπραξίας για την ανάπτυξη υποδομών για τον «ανεφοδιασμό» με ενέργεια των ηλεκτρικών αυτοκίνητων, στην οποία συμμετέχουν οι BMW, Daimler, Ford, Hyundai, Kia, και το VW Group (συμπεριλαμβανομένων των Audi και Porsche). Εναλλακτικά προτείνεται η εγγραφή στη συνδρομητική υπηρεσία των διαφόρων εταιριών αυτοκινήτου, με σαφώς χαμηλότερη χρέωση.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρίας, από την 31η Ιανουαρίου και μετά τίθεται σε ισχύ ένα νέο σύστημα χρέωσης ανά μονάδα ενέργειας που αντικαθιστά το υπάρχον, βάσει του οποίου κάθε επίσκεψη σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος κόστιζε στον ιδιοκτήτη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου 8,0 ευρώ, ανεξαρτήτως διάρκειας σύνδεσης στο ρεύμα. Με το κόστος τώρα να καθορίζεται στα 0,79 €/kWh, η διαφορά που προκύπτει είναι ομολογουμένως εντυπωσιακή, αφού μέχρι τώρα, και εφόσον έφτανες σε ένα σταθμό φόρτισης με σχετικά άδεια τη μπαταρία σου, θα μπορούσες να ρίξεις το κόστος ακόμα και στα 0,13 €/kWh (στην περίπτωση μιας μεγάλης μπαταρίας, που θα μπορούσε να «δεχθεί» ακόμα και 60 kWh). Ενώ στην περίπτωση ενός Nissan Leaf, που διαθέτει μπαταρία 40 kWh, το κόστος θα ανέβαινε στα 0,29 €/kWh (με την προϋπόθεση ότι η φόρτιση ξεκινούσε από το 10% για να φτάσει στο 80% - δηλαδή ότι η μπαταρία θα λάμβανε 28 kWh) – που και πάλι είναι τρεις φορές μικρότερο από τη νέα χρέωση.

 

Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης, αναφέρουμε στο σημείο αυτό ότι στη Γαλλία το οικιακό ρεύμα κοστίζει 0,19 €/kWh και 0,24 €/kWh στα Superchargers της Tesla, ενώ στη Γερμανία το κόστος είναι αντίστοιχα 0,30 €/kWh στο σπίτι και 0,33 στην Tesla.

 

Και αν τώρα μιλήσει κανείς για χιλιομετρικό κόστος, το συγκεκριμένο σχήμα απέχει πολύ από την ειδυλλιακή εικόνα των 0,016-0,023 €/km (με βάση την τιμή του οικιακού ρεύματος στην Ελλάδα) που υπόσχονται αυτοκίνητα όπως η BMW i3 και το Nissan Leaf, αφού το κόστος κίνησης ανεβαίνει στα 0,21 €/km – οπότε χάνεται το οικονομικό πλεονέκτημα της ηλεκτροκίνησης και το κόστος είναι πλέον αντίστοιχο με αυτό των συμβατικών αυτοκινήτων.

Σημειώνουμε ότι στη χώρα μας το κόστος του ρεύματος είναι 0,11058 και 0,07897 €/kWh, για την ημέρα και τη νύχτα, αντίστοιχα, που μετά τις υπόλοιπες χρεώσεις καταλήγει σε ένα ποσό της τάξης του 1,17 €/kWh (εξαρτάται, ως γνωστόν, από τη συνολική κατανάλωση).

 

Ως εναλλακτική λύση προτείνεται από την Ionity η συνδρομή. Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν συμβόλαιο με κάποιο πάροχο (Mobility Service Provider - MSP) όπως οι Audi e-tron Charging Service, Mercedes.Me.Charge, BMW ChargeNow, Porsche Charging Service και Volkswagen WeCharge χρεώνονται αρκετά λιγότερο.

Θυμίζουμε ότι η Ionity έχει ήδη σε λειτουργία 203 σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με περισσότερους από 860 ταχυφορτιστές DC, άλλοι 400 είναι υπό κατασκευή, ενώ ακόμα 400 σταθμοί (με 2.400 ταχυφορτιστές DC) πρόκειται να εγκατασταθούν σε 24 χώρες, μέχρι το τέλος του 2020.
https://tvxs.gr