Loading...

Κατηγορίες

Τετάρτη 01 Μάρ 2023
Πριν δύο βδομάδες η Κομισιόν είχε στείλει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για το σιδηροδρομικό δίκτυο
Κλίκ για μεγέθυνση















15:28
| 01.03.2023

 

 

Μόλις δύο εβδομάδες πριν, στις 15 Φεβρουαρίου, η Κομισιόν είχε παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για μη τήρηση κανόνων για τους σιδηροδρόμους, ενώ είχε προηγηθεί διαδικασίας επί παραβάσει

Ακόμη και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε επιπλήξει την κυβέρνηση Μητσοτάκη για την κατάσταση στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Πρίν από δύο βδομάδες και συγκεκριμένα στις 15 Φεβρουαρίου, η Κομισιόν ανακοίνωσε την απόφαση της να παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επειδή «δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις της βάσει της Οδηγίας για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Σιδηροδρομικό Χώρο (2012/34/ΕΕ)».

Όπως φαίνεται δεν ήταν τελικά μόνο οι συνδικαλιστές του ΟΣΕ, τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ και ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Ν. Παππάς που είχαν προειδοποιήσει για τα προβλήματα στον ελληνικό σιδηρόδρομο, αλλά και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία είχε επιπλήξει ουκ ολίγες φορές την Ελλάδα για μη συμμόρφωση με την ευρωπαϊκή οδηγία.

Όπως αποκάλυψε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Δημήτρης Παπαδημούλης, η Κομισιόν στις 15 Φεβρουαρίου παρέπεμψε την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο λόγω μη συμμόρφωσης με τους κανόνες για τις σιδηροδρομικές μεταφορές.

Μάλιστα όπως αναφέρει είχαν προηγηθεί κίνηση διαδικασίας επί παραβάσει, τον Δεκέμβριο του 2020 και αιτιολογημένη γνώμη, τον Δεκέμβριο του 2021! «Υπάρχει απάντηση για αυτό;» ρωτά ο Δημ. Παπαδημούλης.

 

Ουσιαστικά η Κομισιόν μιλά για υποβάθμισης των σιδηροδρόμων, αναδεικνύοντας τις εγκληματικές κυβερνητικές ευθύνες, αφού παρά τα εκατομμύρια ευρώ με τη μορφή επιχορηγήσεων από τα ευρωπαϊκά ταμεία για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, η κατάσταση παρέμενε ίδια μέχρι και σήμερα. Με βάση τη συγκεκριμένη οδηγία της ΕΕ «τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν ότι μια συμβατική συμφωνία μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής θα είχε συναφθεί το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015».

Ευρωπαϊκές πηγές αναφέρουν ότι «είναι εξωφρενικό να μη λειτουργεί η τηλεματική, για την οποία η Ένωση έχει δώσει εκατομμύρια και κανείς να μην το ελέγχει αυτό».

Όπως ανέφερε η ανακοίνωση η Κομισιόν, «η οδηγία της ΕΕ διευκρινίζει ότι τα κράτη-μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός».

Η σύναψη και δημοσίευση της συμβατικής συμφωνίας χαρακτηρίζεται από την Κομισιόν «ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια» των έργων στο σιδηροδρομικό δίκτυο. «Η συμφωνία αυτή θα πρέπει να περιέχει ουσιαστικές διατάξεις, όπως αναφορικά με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, καθώς και στόχους επιδόσεων προσανατολισμένους στους χρήστες (για παράδειγμα, ταχύτητα γραμμής, ικανοποίηση πελατών ή προστασία του περιβάλλοντος)».

Σημειώνεται περαιτέρω ότι «παρά τις ανταλλαγές επιστολών μεταξύ της Επιτροπής και της Ελλάδας, οι εθνικές αρχές εξακολουθούν να μην έχουν υπογράψει και δημοσιεύσει τη συμβατική συμφωνία» με τον ΟΣΕ.

Θέτοντας το πλαίσιο της απόφασης για παραπομπή της Ελλάδα, η Κομισιόν προσθέτει: «Η υποχρέωση σύναψης και δημοσίευσης συμβατικών συμφωνιών μεταξύ εθνικών αρμόδιων αρχών και διαχειριστών σιδηροδρομικής υποδομής αποτελεί σημαντικό στοιχείο της οδηγίας για τον ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο. Οι συμφωνίες αυτές περιλαμβάνουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του κράτους-μέλους και του διαχειριστή ή των διαχειριστών υποδομής». Καλύπτουν, όπως αναφέρει, «όλες τις πτυχές διαχείρισης της υποδομής, τις οικονομικές υποχρεώσεις του κράτους-μέλους, τις απαιτήσεις αποδοτικότητας για τον διαχειριστή υποδομής, τις υποχρεώσεις υποβολής αναφορών και τους κανόνες για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και σοβαρών διαταραχών σε λειτουργίες».

Περιλαμβάνουν επίσης «διορθωτικά μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται σε περίπτωση που ένα από τα μέρη παραβαίνει τις συμβατικές του υποχρεώσεις ή, σε εξαιρετικές περιστάσεις, σε περίπτωση που επηρεάζεται η διαθεσιμότητα δημόσιας χρηματοδότησης. Οι συμφωνίες περιλαμβάνουν ένα πενταετές χρηματοδοτικό πλαίσιο για την κατασκευή, την αναβάθμιση και τη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής, το οποίο καθιστά προβλέψιμη τη δημόσια χρηματοδότηση».


πηγη: https://left.gr

 
Copyright © 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου