Loading...

Κατηγορίες

Τετάρτη 20 Δεκ 2023
Ρουμανία: Παχυλή χρηματοδότηση από τα πολιτικά κόμματα προς τα ΜΜΕ
Κλίκ για μεγέθυνση













Σύμφωνα με το Expert Forum, τα συμβόλαια Tύπου στερούνται διαφάνειας. Υπάρχουν περιορισμένες μόνο πληροφορίες που είναι διαθέσιμες σε ελάχιστα άρθρα τα οποία δημοσιεύονται από ηλεκτρονικές εκδόσεις. [Shutterstock/Mircea Moira]

Τα πολιτικά κόμματα της Ρουμανίας διέθεσαν στον Τύπο και την πολιτική διαφήμιση τις επιχορηγήσεις που έλαβαν από το κράτος μεταξύ Ιανουαρίου και Οκτωβρίου 2023, αποκαλύπτει έκθεση που δημοσιεύθηκε την Τρίτη από τη δεξαμενή σκέψης Expert Forum  στο Βουκουρέστι.

Το 2023, οι επιδοτήσεις προς τα πολιτικά κόμματα ανήλθαν σε 258 εκατομμύρια λέι (περίπου 52 εκατομμύρια ευρώ), με τις δαπάνες να φτάνουν τα 198 εκατομμύρια λέι (περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ) μέχρι τον Οκτώβριο. Το μεγαλύτερο μέρος των κονδυλίων αυτών, 98 εκατομμύρια λέι (περίπου 18 εκατομμύρια ευρώ), ή το 49% των συνολικών δαπανών, διατέθηκε στον Τύπο και την πολιτική διαφήμιση.

Αυτοί που ξόδεψαν τα περισσότερα κατά τους πρώτους δέκα μήνες ήταν το PSD με 46,7 εκατ. λέι (67% των δαπανών έως τον Οκτώβριο), το PNL με 37,7 εκατ. λέι (65%) και το USR με 11,9 εκατ. λέι (33%). Παραδόξως, το ακροδεξιό κόμμα AUR, το οποίο απέφευγε να δαπανήσει επιδοτήσεις τα προηγούμενα χρόνια, επένδυσε 1,04 εκατομμύρια λέι (4%) σε προωθητικές ενέργειες το 2023.

Το 2024, οι επιδοτήσεις πρόκειται να αυξηθούν στα 314 εκατομμύρια λέι (63 εκατομμύρια ευρώ), αύξηση κατά το ένα τρίτο σε σύγκριση με την κατανομή του 2023.

Σύμφωνα με το Expert Forum, τα συμβόλαια Tύπου στερούνται διαφάνειας. Υπάρχουν περιορισμένες μόνο πληροφορίες που είναι διαθέσιμες σε ελάχιστα άρθρα τα οποία δημοσιεύονται από ηλεκτρονικές εκδόσεις.

Παρά τις προσπάθειες για την αύξηση της διαφάνειας, το νομοσχέδιο που αποσκοπεί στη διαφανή σήμανση του πολιτικού διαφημιστικού υλικού και στην απαίτηση συνεχούς υποβολής οικονομικών εκθέσεων από τα κόμματα έχει κολλήσει στη Βουλή των Αντιπροσώπων, ενώ έχει ελάχιστες πιθανότητες να περάσει πριν μπει το 2024 που είναι προγραμματισμένες και οι εκλογές.

Η πολιτική διαφήμιση παραμένει χωρίς σήμανση, αφήνοντας τους πολίτες απληροφόρητους σχετικά με την προέλευση του διαφημιστικού υλικού. Νομικά κενά επιδεινώνουν την κατάσταση. Εκτός προεκλογικών εκστρατειών, οι τηλεοπτικοί σταθμοί απαγορεύεται να λαμβάνουν απευθείας χρήματα, αλλά τα κόμματα ανακατευθύνουν τα χρήματα στις ιστοσελίδες των σταθμών.

Μια έρευνα της εφημερίδας Libertatea υποδηλώνει ότι τα κόμματα χρησιμοποιούν μη επισημασμένα ειδησεογραφικά στοιχεία στις ιστοσελίδες τους για να εξασφαλίσουν ευνοϊκή κάλυψη στα συνδεδεμένα τηλεοπτικά κανάλια.


 
Copyright © 2011 - 2024 Στύξ - Ανεξάρτητη Πολιτισμική και Πολιτική Εφημερίδα της Βόρειας Πελοποννήσου